הקונגרס הישראלי הוא מיזם משותף של אנשי אקדמיה, אנשי עסקים ואנשי ציבור ישראליים שהוקם במטרה להפחית את המתח בין זהותה היהודית לזהותה הדמוקרטית של המדינה, בעזרת קיום שיח ציבורי, יישום כלי גישור ויישוב סכסוכים ויצירת שיח של הסכמות. האתגר השיווקי של הקונגרס הישראלי הוא מורכב: עליו לשכנע ולהניע לפעולה גם אנשים שבדרך כלל אינם מחוברים לעשייה חברתית, ולעורר עניין ציבורי בנושאים שבדרך כלל נדחקים לקרן זווית.
מחקר ואסטרטגיה
תוכנית השיווק והתוכן של הקונגרס הישראלי נבנתה על בסיס תהליכי מחקר ואסטרטגיה מעמיקים. תהליך המחקר כלל מפגשים, שאלוני עומק לחברי הוועד המנהל והמייעץ, סקירת פעילות של עמותות בתחומים דומים, ומחקר קהלי יעד בעזרת מערכת סקרים. דסק הקונגרס מורכב במיוחד וכולל, מלבד עורכים, כותבים, צלמי סטילס ווידיאו ואנשי גרפיקה גם מחלקת מחקר המבצעת סקרים המהווים מדגם מייצג, מפתחי תוכן למערך קורסים מקוונים, אנשי הפקות שטח ועוד.
שירותי מחקר ואסטרטגיהניהול והפקת תוכן
חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק של הקונגרס הישראלי כולל הפקת תכנים שוטפת שתיצור עניין בכלי התקשורת, אצל קובעי מדיניות ובעיקר בקרב קהלים רחבים במגזרים שונים בישראל. דסק התוכן שבנינו לקונגרס הישראלי כולל עיתונאים, אנשי מחקר ואקדמיה, עורכים, מנהלי רשתות חברתיות, צוות וידיאו וצילום סטילס, אנשי גרפיקה, אנשי הפקה ועוד. תוכנית התוכן כוללת ניהול מגזין תוכן, ביצוע סקרים מאומתים סטטיסטית והנגשה שלהם לקהל הרחב, בניית יחידות לימוד דיגיטליות, ניהול קהילה באתר הייעודי "מועצת העם", דיוורים שוטפים וניהול קבוצות וואטסאפ.
שירותי הפקת תוכןוידיאו ואנימציה
סרטוני וידיאו הם חלק בלתי נפרד כמעט מכל תוכנית תוכן. הפקות הווידיאו של הקונגרס הישראלי נחלקות לשני סוגים מרכזיים: הפקות המתעדות אירועים, הרצאות ופעילויות שטח; והפקה שוטפת של סרטונים וסדרות עבור יחידות הלימוד, המגזין הדיגיטלי והרשתות החברתיות, כמו משאלי רחוב ו"מסכימים להכיר". כיוון שלקונגרס הישראלי שיתופי פעולה רבים עם צדדים שלישיים, הפקנו גם סרטוני וידיאו עבור פרויקטים משותפים.
שירותי וידיאו ואנימציהרשתות חברתיות
קהלי היעד של הקונגרס הישראלי הם מגוונים: ממקבלי החלטות ועיתונאים, דרך פעילים חברתיים בולטים ועד ציבורים רחבים יותר. לכן, האסטרטגיה כוללת שימוש בשתי רשתות חברתיות מרכזיות: טוויטר – בדגש על מקבלי החלטות, עיתונאים ופעילים חברתיים, ופייסבוק – לקהלים רחבים יותר. תוכנית התוכן בכל רשת מותאמת לקהלי היעד, כאשר בטוויטר ההתמקדות הינה בתוכן הכולל מחקר וסקרי דעת קהל, ואילו בפייסבוק ההתמקדות היא בחומר רך יותר.
שירותי ניהול דפי פייסבוקכלים אפליקטיביים
חלק מאסטרטגיית השיווק של הקונגרס הישראלי כוללת שימוש בכלים אפליקטיביים. בין השאר, פיתחנו מערכת יחידות לימוד דיגיטליות על החברה הישראלית, כלי דיגיטלי לתלמידי תיכון המודד את מהירות התגובה ודרך קבלת ההחלטות שלהם בנושאים טעונים, מערכת סקרים ושאלונים, כלי לניהול גישור מרחוק בתקופת הקורונה ועוד.
שירותי כלים אפליקטיבייםבניית וניהול אתרים
לקונגרס הישראלי מספר נכסים דיגיטליים. הנכסים המרכזיים הם אתר האינטרנט הראשי, בשלוש שפות, הכולל בתוכו מגזין תוכן עשיר; ואתר "מועצת העם", שהינו אתר קהילה לרשומים בלבד המונה כיום מעל 10,000 חברים רשומים ופעילים. אפיון ועיצוב אתר "מועצת העם" נעשה מתוך מחשבה על חוויית משתמש שתעודד את פעילות החברים, ולשם כך הושם דגש על יצירת מסע גלישה ברור וזורם, נוסף על כך, המערכת מעניקה ניקוד ועיטורים על השתתפות באירועים, מענה לסקרים, כתיבת טורי דעה והצעות פעילות.
בנוסף, במסגרת פעילות השטח של הקונגרס הישראלי, הארגון מקיים הרצאות ואירועים ומגייס מובילים חברתיים ואנשים בעלי השפעה לטובת השתתפות בפעילויות שיח וגישור אזוריות וארציות. גיוס המשתתפים נעשה באמצעות מערך דפי נחיתה הכוללים שימוש בטפסים חכמים, אוטומציות ו-CRM מבוסס Airtable.
שירותי בניית אתרים ופלטפורמות דיגיטליותייעוץ וליווי 360
במסגרת הליווי המקיף שלנו את הקונגרס הישראלי, הפכנו לשותפים מרכזיים לפעילות. אנחנו משתתפים בישיבות הוועד המנהל, יוזמים רעיונות, מייעצים בבחירת מערכות דיגיטליות ומאגרי מידע, מפיקים אירועים ומייעצים באופן שוטף לכל נגזרות הפעילות השיווקית הדיגיטלית והיחצ"נית.