בעצם, השאלה היא מה הדרך הנכונה להעלות פוסט לדף פייסבוק. אתם מן הסתם נוחרים בבוז נוכח השאלה הזו: מה זאת אומרת איך מעלים פוסט? או שכותבים טקסט, או שמעלים תמונה או שמדביקים קישור, לא?

זהו – שלא. דוגמא: הנטייה הטבעית של העוסק במלאכת ניהול דף פייסבוק המעוניין להזרים גולשים מהפייסבוק אל אתר האינטרנט שלו היא להציג את תכני האתר באמצעות קישור. למה? מתוך ההנחה שממילא כותרת המאמר והתמונה הראשית בו יוצגו כתמונה מקדימה על ידי פייסבוק. הרי צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, לא?. אולם מי שעושה כך באופן אוטומטי מתעלם ממצבו הנפשי והפיזי של צרכן התוכן.

צרכן התוכן הממוצע יצפה בפיד של פייסבוק במכשיר החכם שלו, במסך קטן למדי, ובצורת גלילה מהירה. בלי שנוודא שהתמונה המקדימה תופסת את העין, לא נחתכת ושהכותרת מוצגת במלואה גם בגרסת המובייל – רוב הסיכויים שנפספס את מרבית הקוראים שמלכתחילה אולי היו מעוניינים בתוכן שלנו. גם מי שיצפה בפיד על מסך המחשב הנייד שלו לא יקדיש יותר מדי זמן לסריקת הפיד שלו. בלי תמונה מושכת, כותרת מזמינה וטקסט מקדים שנראה על פניו מעניין – הוא יפסח על התוכן שלכם ויבחר בתוכן אחר המוצע לו בשפע רב.

מה עושים? לא פועלים על אוטומט. במקרים מסוימים כדאי להעלות קישור לתוכן באתר – לא באמצעות קישור אלא דווקא כתמונה בולטת ומזמינה המתאימה גם לצפייה במובייל – ולצרף אליה קישור. כך אתם שולטים בתמונה המוצגת ולא פייסבוק. המאמץ הקטן הזה יכול לעשות שינוי גדול מאוד בתפוצתו של הפוסט.

ובכלל, ניהול דף פייסבוק חכם נעשה על ידי מחשבה מקדימה: מה המטרה שאני רוצה להשיג מכל פוסט? האם הפניות לאתר? האם פעילות בדף הפייסבוק או הפניה לדף נחיתה מכירתי? האם אני רוצה להשיג לייקים, שיתופים או תגובות? בכל פוסט טמון פוטנציאל שונה, וניתן להפיק ממנו יתרונות אחרים. התייחסו בכבוד לכל פוסט, ותגלו שבדיוק כפי שהמורים תמיד הבטיחו: לילד יש פוטנציאל.

אני יודע, אתם בטח חושבים: נו, באמת. למי יש זמן להתחיל לנתח כל פיסת מיקרו-בלוג שעולה לדף הפייסבוק? ובכן: אם פועלים באופן מסודר – זה באמת נעשה פשוט. תרשים הזרימה שלהלן יסדר לכם את קו החשיבה הרצוי בטרם מעלים פוסט לדף הפייסבוק, ואם תקפידו לפעול לפיו – החיים שלכם יהיו הרבה יותר קלים.

FACEBOOK_POST_CHART