מאמר אורח מאת אור פיאלקוב

כדי להצליח בעסקים, אתם צריכים לספק משהו שאנשים ירצו ובמחיר שהם מוכנים לשלם – אבל זה רק חצי מהסיפור, כי החצי השני וההכרחי הוא לגרום לאותם אנשים לדעת שאתם מציעים להם את אותו מוצר או שירות. החצי השני של הצלחה עסקית כולל בתוכו את כל מה שנכנס תחת המטרייה של שיווק וקידום העסק, במציאות הדיגיטלית, הדינמית והתחרותית של ימינו, השיווק ה"זה" הפך למורכב וסבוך יותר, אך גם לכזה המאפשר אפיקים נגישים ומאוד איכותיים לקדם את העסק שלכם בדיגיטל.

היקף אפשרויות השיווק הדיגיטלי נראה יותר כמו מפה סבוכה של מערכת רכבות תחתיות מאשר כמו "תורה" שיווקית סדורה. אבל בכל זאת יש סדר בתוך מה שעשוי להיראות בתחילה ככאוס של אפשרויות שיווק וקידום עסקי – אז במיוחד בשבילכם, הינה הדברים שאתם חייבים לעשות כדי לקדם את העסק שלכם בדיגיטל;

צרו ואמתו את חשבון הגוגל העסקי שלכם – Google My Business

בשנים האחרונות גוגל שמה דגש על הצגת עסקים מתאימים לתוצאות חיפוש מקומיות – קרי עסקים הרלוונטיים לשאילתת החיפוש של משתמשים ולפי המיקום הגיאוגרפי של הגולש שביצע את החיפוש, כמו גם בגוגל מפות בחלק מהמקרים. כדי לנצל את הכוח של כלי איכותי ואפקטיבי זה אתם צריכים ליצור ולאמת את חשבון הגוגל העסקי שלכם וליצור דף פרופיל חינמי בשירות "העסק שלי בגוגל". מעבר לפרטים הטכניים לגבי העסק שלכם כמו מיקום, שעות פתיחה, טלפונים וכדומה, בדף "העסק שלי בגוגל" אפשר להציג ביקורות משתמשים, מבצעים מיוחדים שאתם מריצים, פוסטים שיווקיים ועוד.

הקימו אתר אינטרנט + בלוג עסקי

אתר אינטרנט עסקי הוא ממש כמו החנות הפיזית שלכם, אם יש לכם בכלל כזו במציאות שבה יותר ויותר היבטים צרכניים ועסקיים עוברים לדיגיטל. לכן, עסק ללא אתר אינטרנט הוא עסק שמפסיד לקוחות – אפילו אם אתם משווקים ומקדמים באפיקים יעילים אחרים. הגולשים רוצים לראות שיש לעסק אתר, שיש מי שעומד מאחורי העסק ושאתם רציניים מספיק כדי שיהיה לכם אתר.

לא חייבים מייד להקים אתר מכירתי מורכב, גדול ויקר ואפשר בתור התחלה להסתפק באתר תדמית מעוצב, מדויק ואיכותי לצרכים ולמיתוג שלכם –כיום יש אפשרויות זולות מאוד ואפשר אפילו להקים אתר לבד בלי לתכנת דבר.

נוסף לאתר אינטרנט עם המידע הבסיסי והשיווקי המרכזי לגבי העסק שלכם, מומלץ שיהיה בו גם חלק של בלוג או להקים בלוג עסקי נפרד. בבלוג אתם יכולים ליצור תכנים מעמיקים ואינפורמטיביים יותר לגבי תחום הפעילות שלכם, מה שמייצר לכם סמכותיות ואמינות, עוזר לקידום האורגני של האתר שלכם דרך הצעת מידע בעל ערך ושימוש במילות מפתח רלוונטיות ומאפשר לכם גם לשפר את מערך הקישורים הפנימי והחיצוני לאתר.

הקימו והפעילו בחוכמה דפים עסקיים במדיה חברתית

המדיה החברתית לחלוטין יצרה מהפכה באופן שבו אנשים גולשים באינטרנט ובאופן שבו צרכנים מוצאים מה לקנות וגם באופן שבו עסקים מקדמים את עצמם בדיגיטל, לכן חשוב שתקימו דפים עסקיים בפלטפורמות המדיה החברתית המובילות והרלוונטיות לעסק שלכם ותפעילו דפים אלו בחוכמה.

אפשר להקים דף עסקי בפייסבוק, באינסטגרם ובפלטפורמות נוספות ונוסף על כך אפשר למשל להקים ולתפעל קהילה בפייסבוק לגבי תחום הפעילות הכללי של העסק שלכם, וכך ליצור מיתוג, סמכותיות ואמינות. לכל פלטפורמת מדיה חברתית יש את השפה הטקסטואלית והוויזואלית המתאימה לה ואת קהלי היעד הרלוונטיים; חשוב להתאים את פעילותכם להיבטים אלו, גם בפעילות קידום אורגנית וגם בפעילות ממומנת – שימו לב שבפועל כמעט שאין מנוס מקידום ממומן במדיה חברתית כיום.

בנו אסטרטגיה שיווקית ופעלו לפיה

כדי לנווט את כל מאמצי השיווק והקידום העסקיים שלכם בדיגיטל, מומלץ היום לבנות אסטרטגיה שיווקית ולפעול לפיה במהלכים שתבצעו. ללא אסטרטגיה ברורה מבחינת מטרות, מיתוג, אפיקי שיווק וקידום וכן הלאה, אתם מסתכנים בכך שמהלכי השיווק שלכם יהיו משולים להרבה "יריות באפלה", ובמקרים רבים תפספסו את המטרה וסתם תשרפו כסף, זמן ועבודה על קידום עסקי לא מותאם או לא יעיל מספיק.

יש היום מומחים העוסקים ספציפית בליווי עסקי של עסקים לבניית אסטרטגיה שיווקית לדיגיטל.

בנו מערך שיווק במייל

שיווק וקידום עסקי דרך מייל (דוא"ל) הוא עדיין אחד האפיקים הכי יעילים בשיווק דיגיטלי, כאשר זה מבוצע נכון, חכם ובאופן התואם לעסק שלכם ולקהל היעד שלו. יש טכניקות רבות לבניית רשימות תפוצה לעסקים דיגיטליים כיום וגם דרכים רבות ליישם קמפיין דיוור מוצלח ובעל שיעורי הצלחה גבוהים לעומת ההשקעה הכספית. כמו כן, יש מערכות דיוור חכמות ומרובות, חלקן אפילו בחינם או בתשלום סמלי יחסית, מערכות המציעות ניהול רשימות, עיצוב מיילים שיווקיים ומרשימים, אוטומציה וכן הלאה.

בנו מערך שיווק במייל

שיווק במייל יכול להיות למשתמשים שהשאירו פרטים כמתעניינים, ללקוחות עבר, למשתתפים בקמפיין מסוים וכן הלאה, וזוהי דרך מצוינת ליצור מערכת יחסים ביניכם כעסק ובין קהל היעד שלכם, כולל להציע לאנשים הצעות ערך אטרקטיביות בצורה יעילה.

צעדים מומלצים ויעילים נוספים בקידום העסק שלכם בדיגיטל

כאמור, יש המון אפשרויות לשיווק וקידום עסקי בדיגיטל, חלק מורכבות ויקרות ואפשרויות אחרות דווקא זולות ופשוטות יחסית. הינה עוד כמה טיפים וצעדים מומלצים ובעלי תוצאות טובות כאשר אתם מקדמים את העסק שלכם בדיגיטל.

  • להפיק ולהעביר וובינרים ושידורים חיים בהקשר לתחום הפעילות שלכם – לתת מידע אבל גם להיות שיווקיים ולמשוך לקוחות להפוך ללקוחות משלמים.
  • ליצור ולהעלות סרטונים איכותיים ובעלי ערך ליוטיוב – תוכן וידיאו עובד מעולה ואנשים רבים מעדיפים וידיאו על טקסט.
  • לאסוף ולהציג חוות דעת וביקורות לגבי השירות או המוצרים שלכם, כולל לבקש מלקוחות חוות דעת דרך שיווק במייל או אפיקים דומים.
  • להוסיף קריאה לפעולה בחתימה של המיילים של עובדי העסק – במציאות של תקשורת במייל, אפילו הדבר הקטן הזה יכול להוביל למכירה.
  • לבצע שיתופי פעולה שיווקיים עם עסקים קשורים, קובעי טרנדים בתחום, סלבס וכיוצא באלו.
  • לכתוב הרבה מאמרי אורח שיפורסמו באתרים ובמדיומים מחוץ לאתר שלכם – בונה סמכות ומיתוג וגם מביא לינק נכנס לאתר שלכם (טוב לצורכי SEO).
  • במייל, בפופאפ חכם באתר ובסל הקניות באתר, הציעו הנחות ומבצעים מיוחדים – למשוך לקוחות ו/או בתמורה לרישום לרשימת הדיוור שלכם, למשל.
  • בדקו מה המתחרים שלכם עושים טוב, שכפלו ועשו זאת טוב יותר!
  • צרו תוכן מעולה, בעל ערך, בעל אלמנטים ויזואליים חזקים – התוכן הוא עדיין פקטור מרכזי בקידום עסקי בדיגיטל, התייחסו אליו בכבוד הראוי לו.

סיכום

אנחנו מקווים שיש לכם עכשיו מושג טוב יותר לגבי האופן שבו אתם צריכים לקדם את העסק שלכם בדיגיטל. זכרו שאין אפשרות אחת מנצחת של טקטיקה או אסטרטגיה שיווקית, אלא מסלולים שונים ומגוונים וגם לא מעט ניסוי וטעייה. הרשימה שלנו כאן תעזור לכם להתחיל!

על הכותב

אור פיאלקוב
אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ופייסבוק ובמגוון ערוצים נוספים; מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים;

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי VPS, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם, עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.