ישנם מקצועות שהתהליך האבולוציוני שלהם הדרגתי, איטי ומתפתח לאורך מאות שנים. קחו את הדייגים למשל , במשך שנים אנשים צדו דגים בצילצלים, עד להגעת החכות והרשתות. ואז הגיעו ספינות הענק עם הטכנולוגיה של הקציר הימי והמכ"מים המתוחכמים לאיתור שרידי להקות הדגים טכנולוגיה השואבת  ומסכנת את כל החיים באוקינוסים.

באותו האופן, גם ענף ה- SEO  עמד לכרות את הענף שעליו הוא ישב. זאת ע"י זיהום סביבת האינטרנט ותוצאות החיפוש באתרי זבל מפוקפקים, חוות קישורים וטקטיקות מעקב אגרסיביות.  מי שהיה לו יותר מה להפסיד מפעולות לובשי הכובע השחור (כך מכונים מקדמי האתרים ה"זבלניים" הנוקטים בטקטיקות ספאם), אלו מנועי החיפוש ובראשותם גוגל.

לאחר שנים של מלחמת מוחות בין המקדמים הזבלניים למנוע האינדוקס של גוגל, נראה שסוף סוף ידה של האחרונה על העליונה.  בשנה האחרונה גוגל הכניסה לאלגוריתמים של החיפוש שלה שינויים מהותיים, המכונים "פנדה" ו"פינגווין" שנועדו לאתר ולהעניש את הזבלנים ע"י העפתם מתוצאות החיפוש.

גוגל אף משתפרת ביכולתה להעריך ולקדם תוכן איכותי ע"פ מספר רב של פרמטרים, אשר פשוט או כלכלי ליצר אותם בדרך מלאכותית.

התוצאה: מרבית אנשי הקידום האתרים הזבלנים ספגו פגיעות קשות בתוצאות החיפוש של האתרים שלהם ושל לקוחותיהם. עד השנה, מאמצי הקידום שלהם התרכזו בעבודה של זריעת האינטרנט בקישורים, מניפולציות של דומיינים, יצירת אתרי שווא עמוסים במילות מפתח, וכלי אנליזה מתקדמים.

לכל אלה נדרשה יכולת אנליטית וטכנית לא רעה. אולם אין ליכולות האלה שום קשר ליכולת ליצור תוכן, אמיתי, מעניין.

עד כה, מקדמי האתרים נחשבו לאויבי היצירתיות,  המעצבים וחווית המשתמש. אך בעידן החיפוש החדש, אלו בדיוק הפרמטרים שנבדקים יותר ויותר על ידי מנועי החיפוש לצורך קידום. כלומר: מי שבאמת עליו לעסוק בקידום האתרים, אלו אנשים שהצד הימני של מוחם מפותח יותר, לאו דווקא אנשי הטכנולוגיה היבשושיים.

כמה אירוני שבקרב זה, מבית היוצר של הגיקים המדופלמים בעולם מהקמפוס של גוגל בפאלו אלטו, היפה מביסה את החנון והחבר'ה הקוליים את ילדי הכאפות.