אם אתם עורכי דין שבונים אתר משפטי חדש או מרעננים את האתר הנוכחי, הכתבה הזו היא בשבילכם. אם אתם לא בטוחים לגבי הצורך ברענון האתר או בנייתו מחדש, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הזו קודם. כך או אחרת, כדאי לכם להימנע מביצוע טעויות בתהליך בניית אתר אינטרנט לעורכי דין.

אל תבנו אתר תדמית

אתר "תדמית" הוא אתר הכולל מידע בסיסי, בדרך כלל לפי תבנית קבועה, והוא זול להקמה. העניין הוא שאתר כזה לא מתאים לעבודה שיווקית: הוא אינו מותאם להיות פלטפורמת תוכן יעילה, הוא לא מספיק מבדל את המשרד מהמתחרים ולעתים חסרים בו רכיבי בסיס לאתר תוכן יעיל וחזק. תשכחו מאתר תדמית, תתחילו לחשוב אתר תוכן.

אל תגידו שערכי המותג שלכם הם מקצועיות ושירותיות

האם מפתיע אתכם לדעת שערכי המותג של 100% מעורכי הדין הם מקצועיות ושירותיות? וכמובן: לכולם יש הצלחות מוכחות בערכאות השונות, על כולם כתבו פעם בעיתון או אירחו אותם בתכנית בוקר, וכל הלקוחות של כולם מאוד מרוצים. אתר אינטרנט משכנע הוא כזה שמצליח לבדל אתכם מאחרים, לצאת מההכרזה הסתמית והגנרית על ערכי מותג נדושים, ובמקום זאת לשרטט במדויק איך אותה מקצועיות באה לידי ביטוי בפועל במשרד שלכם. אתר תוכן טוב יכול להוכיח ששירותיות היא אכן ערך שלכם, וגם לשכנע שמשרד עורכי הדין הוא באמת אוטוריטה בתחומו. להצהיר הצהרות זה קל, להוכיח אותן זה כבר קשה. אבל משתלם.

אל תפחידו את הלקוחות הפוטנציאליים

למילים ולצורת הכתיבה יש משמעות גדולה. הם צריכים לשקף את מי שאתם, אך גם להבין איך הן נתפסות בעיני הקורא. לפעמים נעשות טעויות של שימוש במונחים מקצועיים שלכם נשמעים טריביאליים, אך לא מוכרים לציבור. לפעמים אתרי אינטרנט של עורכי דין משתמשים במילים בלי לדעת שהן מזיקות. כך, למשל, במחקר גדול על שימוש במילים בדפי נחיתה, התגלה כי שימוש יתר במילים המעוררות באופן תת תודעתי פחד, מורידות את יחס ההמרה של לקוחות. בין מילים אלה ניתן למנות: מוות, סבל, מאבק, אגרסיבי, גירושין, פלילי. איך משרד לדיני משפחה יכול להימנע משימוש יתר במילה "גירושין"? זה כבר עניין למומחי שיווק ותוכן.

 אל תתחילו בלי תכנית תוכן

גם אם ניסחתם את האמירות השיווקיות כמו שצריך, באופן אמיתי, מבדל ומשכנע, ההוכחות של האמירות האלה לא יכולות להיות חד-פעמיות, עם "סרטון תדמית" או מאמר רבעוני. הדרך להוכיח אמירות שיווקיות היא על ידי בניית אוטוריטה באמצעות תוכן. אתר אינטרנט לעורכי דין שאינו כולל שכבת מאמרים או בלוג, הוא חייל היוצא לשדה הקרב ללא רובה. אתר שיש לו שכבת תוכן דינמית, אך היא אינה מתעדכנת ומתחדשת, הוא חייל שיוצא לשדה הקרב עם רובה, אך ללא מחסנית.

אל תשכחו לייצר וידאו

גם בתחום המשפטי, שמעצם טיבו וטבעו מצריך שימוש בהרבה תוכן כתוב, יש חשיבות עצומה לוידאו. וידאו אינו רק עדויות של לקוחות מרוצים, או סיקור של כנסים ואירועים. סדרת וידאו היא הדרך להוכיח את האנושיות של עורכי הדין ואת המומחיות שלהם ובכך גם להפיג פחדים של לקוחות פוטנציאליים. תכנית תוכן של אתר אינטרנט לעורכי דין חייבת לכלול גם וידאו, ובאופן שוטף. ולא, זה לא חייב להיות מאוד יקר. זה כן חייב להיות חכם.

אל תפספסו באמינות

הלקוחות רוצים לראות אתכם ואת המשרד שלכם. הם רוצים לראות שאתם מצליחים, אבל לא מנקרי עיניים. הם הכי לא מאמינים לתמונות סטוק, בטח לא בהן רואים לקוחות מחייכים חיוך מושלם לעורך הדין המהוקצע שלהם. אתר אינטרנט לעורכי דין חייב לכלול תמונות אותנטיות שלכם ושל המשרד שלכם. אם אין לכם תמונות מקצועיות המתאימות לאתר החדש, יש לכלול צילומים כרכיב בלתי נפרד מתהליך הקמת האתר.

אל תשכחו להניע לפעולה

לכל דף באתר יש מטרה משלו. יש דפים שמטרתם לצבוע קהלים בתחילת המסע הצרכני, נניח: זוגות שמתחילים לשקול פירוד. יש דפים שמטרתם להניע לפעולה מיידית, כמו למשל לשכור עורך דין לענייני תעבורה לאחר פסילת רישיון. יש דפים שמטרתם למשוך עסקים אל עולם תוכן כדי שבעתיד יהפכו ללקוחות. לכל דף יש להגדיר הנעה לפעולה משלו: מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר, הצטרפות לפייסבוק או ללינקדאין וכדומה. הנעה מעורפלת לפעולה, כמוה כאי הנעה לפעולה כלל.

הכי חשוב: תכננו היטב את האתר שלכם, כי טעויות שתעשו בשלבי התכנון וההקמה ירדפו אתכם שנים קדימה. ממש כפי שכתב תביעה שמנוסח באופן מרושל יוצר בעיות בהליך המשפטי כולו, גם אתר אינטרנט מרושל יגרור אתכם לבעיות שלא תוכלו לפתור בקלות. הרי אתם לא רוצים שיעלו נגד האתר החדש שלכם טענות לאי גילוי מסמכים ולהרחבת חזית, נכון?