כתיבה לאתרי אינטרנט כרוכה בהתלבטות מתמדת בשאלה: על מה לכתוב. מעבר לאתגר המערכתי והאינטלקטואלי הכרוך בכך, ישנו העניין ההוא שאנחנו כבר לא אוהבים לדבר עליו. סוג של טאבו. אז בואו נגיד את זה בלחש, ככה שגוגל לא תשמע ותעניש –  ותעשו את עצמכם כאילו לא שמעתם: אססס. סייי.אווו (S.E.O). כן, קידום אתרים. החלק הפחות סקסי של העסק, אותו חלק שחשבנו ששמנו אותו מאחורינו עם פרוץ העולם האורגני. מעבר לכל החידושים של עולם הפוסט פנדה הקשורים לחווית המשתמש והצלחת התכנים, עדיין יש בליבת כתיבת התוכן את אתגר בחירת מילות המפתח, או יותר נכון: ביטויי המפתח.

כחלק מתהליך בחירת נושאי הכתיבה כדאי לקחת בחשבון מה האפקט שתעשה כל פיסת תוכן על גוגל. ניתן לכתוב על כל נושא מזוויות רבות – אך אם נמצא בתחום מסוים הזדמנות גוגלית לקידום בתוצאות החיפוש – כדאי ללכת על הכיוון הזה.

הפילוסופיה שלי במציאת הזדמנויות תוכן היא פשוטה: להתמקד בביטויי מפתח הרלוונטיים לתחום בו אנו עוסקים; כאלה שאנשים מחפשים אותם בווליום סביר; והתחרותיות עליהן בקרב שאר המשווקים באמצעות תוכן – אינה קיצונית מדי.

אז למי שכבר שכח ולמי שעדיין לא התחיל, הנה 6 דרכים למצוא הזדמנויות תוכן שלא דורשות השקעה בכלים מיוחדים וייעודיים:

1. כלי ההצעות של אדוורדז: https://adwords.google.com/KeywordPlanner

למרות שהכלי מיועד לחיפוש מילות מפתח בעבודת פרסום בגוגל אדוורדז, הכלי יכול לשמש אותנו גם להצפת רעיונות והזדמנויות בכתיבה אורגנית. אסטרטגיית הזנב הארוך, לפיה בתחום צפוף ותחרותי כדאי להתמקד בביטויים ארוכים יחסית בשלב הראשון, עדיין רלוונטית גם בימינו ומיקוד תמיד היה דבר בריא בשיווק. למרות שמפתה ללכת על מילות המפתח התחרותיות, אני מעדיף ללכת על הווליום הבינוני שבו יש הזדמנות ריאלית להתאנדקס.

הזדמנויות תוכן google keyword suggest

 

 2. מה הם מחפשים?

כלי האוטו-קמפליט של גוגל נותן לנו רמיזות רבות להזדמנויות זנב ארוך. עכשיו נותר לנו לנפות את הלא רלוונטיות. אחד המימדים ששווה לבחון דרכם את הכדאיות הוא מימד הכוונה.

"כתיבת תוכן לאתרים דרושים" –  אינו רלוונטי אלי כרגע אולם אלה שיחפשו "כתיבת תוכן לאתרים מחיר" מראים על רצינות וכדאי לי אולי לנסות להתברג לשם.

כתיבת תוכן לאתר - אוטוקומפליט

3. חיפושים קשורים

ענני התגיות שבהם גוגל קושר רעיון אחד למשנהו תמיד מפתיעים ומייצרים הזדמנויות בלתי צפויות. אפשר לראות גם שחקנים אחרים בתעשייה שהתמקמו בהתאם וזוכים ללא מעט תנועה.

כתיבת תכנים- רעיונות מגוגל

4. גוגל טרנדז

עוד חיזוק שכדאי לקבל נמצא בכלי הגוגל טרנדס. האם הנושא בעלייה או בירידה? איך הוא בהשוואה למונחים אחרים? עד כמה שווה לנו להתאמץ ולהתמקם בנושא? העסק כאן מתחיל להיות ספקולטיבי אבל בהחלט משלים זוית מעניינת על הנושא, כולל הצבעה על נושאים קרובים מובילים וכוכבים עולים.

גוגל טרנדז - כלי לכתיבת תכנים

5. נכון לעכשיו

חיפוש בכלי דיסקוברי, כמו what’s trending של טוויטר מאפשרים לנו לראות על מה מדברים עכשיו ולבדוק את ווליום הדיבור בכלל. כמו כן ניתן לראות האם רוב השיח הוא בנושאים חמים ורלוונטיים. בעברית, למרבה הצער העסק קצת חלש, אולם בתכנים בינלאומיים ניתן בהחלט ללמוד המון על ידי הצצה לזרם השיח ולחוש האם הוא רלוונטי.

6. מה עושים המתחרים?

לא מסובך לעשות ריברס-אנג'נירינג ולראות את דרכי הפעולה של המתחרים שלך. איך הם מתייגים את הדפים שלהם? על מה הם הולכים? בהתאם לכך, אפשר להחליט איך אפשר להתחרות או להתבדל מהם על פי הצורך והמטרות.

לסיכום- הביטויים ומילות המפתח ומציאת הזדמנויות עדיין כאן בשביל להשאר. כל עורך תוכן דיגיטלי חייב לקחת בחשבון את המיפתוח בעבודת התוכן השוטפת.  התוכן הוא ללא ספק המלך, אך זה לא אומר שאין מערכת בירוקרטית מאחוריו.