מיתוג: אל תזלזלו בו. אל תתמכרו אליו
בתוך עולם רועש ומלא במוצרים, שירותים ומותגים שנדחפים לצרכן במגוון עצום של פלטפורמות, יש לאנשים קשב מוגבל מאוד. המשמעות היא שבכל מגע עם קהלי היעד שלכם אתם חייבים להיות מאוד מדויקים וזכירים. מיתוג הוא אבן היסוד שעליה אפשר לבנות דיוק וזכירות. קיומו של קו אחיד, ויזואלית ומילולית, עם אותו לוגו ואותו סלוגן, שמופיע בכל נגיעה עם הצרכן, מאפשר לצרכן לחבר את הקווים שבין הנגיעות השונות שלכם בו.
מיתוג עשוי גם לשאת סיכונים, זאת בשתי דרכים מרכזיות: האחת, מיתוג לא מדויק, כזה שנעשה כלאחר יד, מבוסס על גימיק או על טרנד עכשווי, עלול לפספס את מטרתו ולהיות משקולת שתסחבו איתכם שנים קדימה. השנייה, קל להתמכר לתהליך מיתוג – זהו תהליך מרגש, שגורם למעורבות רבה בארגון ולווייב של התחדשות, אך תהליך כזה כשלעצמו, מבלי שמתלווים אליו אסטרטגיית שיווק מסודרת ותקציב מתאים – לא ישנה שום דבר בתוצאות העסקיות שלכם.
תשקיעו במיתוג. אבל אל תתמכרו אליו.
תהליך המיתוג שלנו: עמוק ופשוט
הלוגו, הסלוגן, ספר המותג – כל אלה הם רק קצה קרחון. קצה הקרחון הזה בנוי אצלנו על תהליך מעמיק של מחקר פנים בעסק או בארגון שלכם, ומחקר על השוק שלכם, המתחרים והצרכנים בו. רק אחרי שנגבש יחד זהות ברורה לנרטיב ולמסרים השיווקיים העמוקים שלכם, נשב לשולחן השרטוטים והקריאייטיב.
כאשר מבססים תהליך מיתוג על הבנת עומק, אפשר לייצר מיתוג פשוט, ברור וזכיר, כזה שהמוח יכול לקלוט ולהפנים. כי אם המיתוג לא יוצר תוצאה פשוטה – הוא ייכשל. קשב קצר מחייב מיתוג מדויק ופשוט. במקרה של מיתוג, פחות זה יותר.