אינסטגרם – נעים להכיר

עם כ-2 מיליארד משתמשים בעולם וכ-4,000,000 משתמשים רשומים בישראל, אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית השנייה בחשיבותה בישראל, ובצדק. מעל 2,000,000 ישראלים נכנסים לאינסטגרם מדי יום, ומשתפים את העוקבים שלהם בתמונות שצילמו, קטעי וידיאו מעניינים ועדכונים שוטפים לגבי הנעשה בחייהם. מה שמייחד את הפלטפורמה של אינסטגרם הוא הוויזואליה, שתופסת בה מקום מרכזי. בעבר נתפסה אינסטגרם כרשת לצעירים, אך ההגדרה של צעירים הולכת ומתרחבת: המסה העיקרית של המשתמשים באינסטגרם היא בקרב גילאי 18–34 (61%) אך גם משתמשים בגילאי 35–44 משמעותיים, עם נתח של 17%. 22% הנותרים הם צעירים יותר או מבוגרים יותר. החלוקה המגדרית שווה, עם נטייה נשית קלה (51.5%).

שני נתונים מעניינים על אינסטגרם בישראל: האחד, עצם הנוכחות של מותג או עסק באינסטגרם מגדילה את כוונות הרכישה של הצרכנים (כך מדווחים 42% מהצרכנים). השני, בישראל אינסטגרם היא רשת מפרגנת – לא תמצאו בה שיח מתלהם, ונושא כמו פוליטיקה די נדיר בה.

על אף היתרונות הבולטים של אינסטגרם, כדאי לקחת בחשבון שמדובר בפלטפורמה מורכבת ברמת התפעול והתוכן. כיוון שהוויז'ואל הוא החלק החשוב ביותר באינסטגרם, לא מספיקים כתיבה טובה, טרגוט ממוקד ותזמון נכון, אלא יש צורך בעבודה שיטתית שבמרכזה ארט וגרפיקה, על העלות הנגזרת מכך. אינסטגרם היא גם רשת חברתית שמצריכה נוכחות מגוונת ומתמדת – שילוב בין פוסטים לסיפורים (סטורי), שאותם רצוי להעלות בתדירות גבוהה, ולצידם האשטאגים, נושא שבפייסבוק הוא די חסר משמעות, אך באינסטגרם הוא חשוב מאוד ואף מגדיל חשיפה ומעורבות ב-12.5% לפחות.

מה אנחנו עושים באינסטגרם?

אם במסגרת אסטרטגיית התוכן שנבנה עבורכם נבין שהפלטפורמה מתאימה למטרות, המסרים והקהלים שלכם, נבנה עבורכם תוכנית תוכן ייעודית. בעניין הזה, אינסטגרם היא לא המקום להתפשר על קריאייטיב כללי ובינוני או ליצור תוכן חד-פעמי. שיווק באינסטגרם מבוסס יותר מכול על אומנות הסטוריטלינג. הוא מצריך אסטרטגיה ארוכת-טווח ופיצוח קריאייטיבי חד ומדויק, שיסייעו לספר את הסיפור שלכם בצורה עוצמתית ולהניע את המשתמשים הרלוונטיים להגיב ולהתעניין בכם. כמו שציינו, נראות היא חלק דומיננטי בסיפור, ולכן יש צורך בעקביות בכל הנוגע לעיצוב ולשימוש בהאשטאגים ובשפה המותגית שנוצרת בטקסטים הנלווים. במסגרת הניהול שלנו נתחקה אחר הניואנסים המאפיינים אתכם ואת הקהל שלכם, נבנה שפה טקסטואלית וויזואלית בעלת תמהיל מדויק – וניישם את תוכנית התוכן בשטח.