מדי כמה חודשים אנחנו מתעדכנים על שינוי כזה או אחר בממשק של פייסבוק. לפעמים מדובר במתיחת פנים של ממש דוגמת הטיימליין, ולעתים שינויים קטנים יותר ופחות מורגשים. הבוקר הכניסה פייסבוק עדכון שעשוי להיראות כעדכון קטן: הוספת מנגנון של "האשטאג" (סולמית). העדכון הזה עשוי להיבלע בין שאר עדכוני פייסבוק, אך למעשה מדובר כאן בלידתה מחדש של פייסבוק. ממש כמו כניסתו של כפתור הלייק בשנת 2009 ששינה את פני הרשת, כך מנגנון ההאשטג עשוי להוליד מחדש את פייסבוק.
למה? כי תיוג בהאשטג מאפשר יצירת נושאי דיון לפי תחום עניין. בעוד רשת הפייסבוק עד כה מקשרת את האנשים עם מעגלים הקרובים להם, בין מבחינה גיאוגרפית (ארץ, עיר) בין מבחינה דמוגרפית (דתיים, חילוניים וכדומה), מנגנון ההאשטג הוא פורץ גבולות. דמוקרטיה במיטבה. אם אני מעלה פוסט ומתייג בהאשטג "#טעויות_של_משרד_החינוך" – הורים מכל הארץ יכולים להצטרף לדיון גם אם הם לא חברים שלנו, לא חברים של חברים שלנו, לא נמצאים באותן קבוצות, ומעולם לא נפגשנו באקראי ברשת.
השינוי החשיבתי הזה מאפשר גם יצירת טרנדים, מה שיתרום לגיוס המונים בקלות למטרות שונות (מחאת קיץ 2013 כבר אמרנו?) וכמובן מאפשר גם הזדמנויות שיווקיות חדשות. מותג יכול לייצר טרנד סביב אחד מערכי המותג שלו, וקל יותר לייצר תחרות המונית של "משפטים שאומרים רק בירושלים" לעידוד התיירות בירושלים כאשר כל אדם יכול להצטרף לתחרות, ללא מסננת ה"תן לייק לעמוד". כמו בטוויטר, גם כאן נראה פיתוח של כלי ניטור והאזנה לשיחות ותיוגים, מה שפותח עולמות חדשים גם בפני מתכנתים.
חשוב לזכור ששימוש ספאמי ב# עלול לגרור לא מעט בעיות והרבה רעש מיותר. אם רמת השימוש לרעה לא תעלה על סיבולת המשתמשים ל #BS, (בולשיט), מדובר בצעד מהפכני מבחינת פייסבוק ועולם התוכן הדיגיטלי בכלל.
#האשטג_בפייסבוק