היסטוריונים של העולם העתיק מדווחים בהתרגשות על ממצאים שהתגלו לאחרונה על קירות מערת האדם הקדמון ומעידים כי שמעון פרס עסק ב SEO כבר באותם ימים, כשזכה במכרז של אתר הערוץ הראשון. שמעון, כרגיל, עשה חיל, והצליח לדרג את האתר במקום השני בתוצאות החיפוש של אלטה ויסטה ויאהו.
עד שהגיע 2011 וגוגל עשתה אסטה לויסטה בייבי לSEO, ה' יקום דמו, שנקטף בדמי ימיו.
על אף עדויות ברורות מהמכון לרפואה משפטית לפיהן ה SEO מת, אני עדיין מקבל שיחה אחת ביום ממנהל שיווק כזה או אחר שמחפש מומחה לSEO.
"כן בטח, זאת אומרת, הייתי". אני עונה. "אבל זה היה לפני שהוא מת אללה ירחמו"
לאחר שתיקה מביכה בד"כ נשאלת שאלה בסגנון "הלו זה רדיו?" – "מה מת? קידום אתרים, אנחנו מדברים על אותו דבר?"
"בדיוק אותו דבר. הוא מת, נגוז, כמו כתמים בפרסומת לכדורוני אבקת כביסה"
"על מה אתה מדבר? אני מתכוון לשיווק ברשת. אני בסך הכל רוצה שהאתר שלי יופיע במקומות מכובדים במנועי חיפוש"
"מעולה, אבל זה לא SEO כפי שהכרת עד היום, כזה שמשמעותו היתה קידום האתר בתוצאות מנועי חיפוש באמצעות אופטימיזציה, לינקוק, הזרקת מילות חיפוש, תיוג ושאר קומבינות. זה – מת. בעצם גם האינטרנט כבר לא אותו אינטרנט. יש לו כמה רבדים. שכבות אפליקטיביות, חברתיות, הוא התבגר. וכך גם מנועי החיפוש שמצליחים יותר ויותר לפענח מהו תוכן איכותי ומהו תוכן זבל, מהי חווית משתמש איכותית ומה שווה לקדם למען המשתמשים. בדרך הם פתחו במלחמת חורמה באתרי הקומבינות והזבל. כך שלזרוק את התקציב שלך על קידום אתרים מסורתי לא יקדם אותך במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב המנועים יסמנו אותך כזבלן ויענישו אותך".
"זו סתם השערה שלך, נכון?"
"אם אתה לא מאמין לי – בוא תראה מה גוגל עצמם ממליצים לעשות כדי לקדם עסק בתוצאות החיפוש שלהם:
Search is a complicated and evolving art and science, so rather than focusing on specific algorithmic tweaks, we encourage you to focus on delivering the best possible experience for users.
ובשתי מילים: במקום לנסות לתחמן אלגוריתמים – תנו למשתמשים שלכם חווייה טובה תכני איכות.."
"אז אתה יכול לעשות לי SEO או לא?"
זה השלב שאני מתקשה לשמור על קור רוחי. ולכן הכינותי מראש תשובה:
"בטח תמיד אני מוכן לעשות Silly Expensive Optimization) SEO)
דרך אגב על תוכן דיגיטלי והמתכנה כבר שמעת?