לקראת חג המולד 2013, חברת Rap Genius החליטה שהגיעה הזמן להעלות הילוך במאמצי הSEO שלה. מרבית התנועה לאתר, העוסק בעיקר במילים לשירי ראפ, הגיעה באפן מסורתי מגוגל. אבל לאחרונה משהו השתבש: התנועה לאתר הפכה לבלתי יציבה ותנודתית מדי. "הגרפים משתוללים" בוודאי צעק המנכ"ל על מאבוד מוגדם, השותף ומנהל השיווק, "תן לי קו רציף של תנועה".  מנהל השיווק הגיע למסקנה שצריך להוריד את הכפפות והרים טלפון לחברת קידום האתרים (SEO) שליוותה אותם מיום הקמת החברה כד לנבוח: "תוצאות חיפוש גבוהות, תנועה לאתר או ש . . .".

כמומחים של קידום אתרים, יועצי הSEO  סיפקו תשובה מהירה וחד משמעית: יש לשלוף את נשק יום הדין  – מחולל הלינקים הגדול בעולם: מילת החיפוש "ג'סטין ביבר". תשתלו אצלכם במגוון תכנים לינקים למילת החיפוש הנ"ל, עם או בלי קשר לנודניק המזמר. ה"בוטים" של אתרים אחרים שמקושרים אלינו ושל גוגל כבר יעשו את העבודה.

אז זהו, שהם עשו אחלה עבודה. ימים ספורים לפני חג המולד, אתר Rap Genius נמחק כליל מכל תוצאות החיפוש בגוגל. אפילו אם תחפשו את שם האתר- לא תמצאו. מה קרה פה? Rap Genius נענשו בידי גוגל על שימוש בתוכן לצורכי SEO בלבד. בינינו, זה הוגן. למה שמתמשים המחפשים את ג'סטין ביבר יגיעו אל תכנים שלא קשורים אליו באמת, או שקשורים אליו באופן מלאכותי בלבד?

 

הרבה דובר בשנים האחרונות על הכח הבלתי סביר שיש למנוע החיפוש המוביל. מה שברור הוא זה שכשאתה מסתבך עם גוגל, המשמעות עשויה להיות פטאלית: גזר דין מוות לאתר ולמיזם כולו. כשאתה הבחור הכי חזק בשכונה, אתה יכול לנהוג בדורסנות כלפי כל מי שמנסה להתעסק ולעשות מניפולציה לאלגוריתמים שלך, ולזכותם של גוגל ייאמר שהם נקטו בכלל "אין עונשין אלא אם כן מזהירין" והתריעו על כך שהשינויים של 2012 – המכונים

לפטר את חברת הSEO

פנדה ופינגווין, הם רק ההתחלה. מה שברור הוא שב2014 גוגל תעלה את עוצמות המלחמה שלה בSEO המלאכותי לגווניו השונים לגבהים חדשים.

המסקנה היא שכל מי שעדיין מנסה להלחם אלגוריתמית על מנת לקבל נראות page rank – נלחם בזירה אבודה מראש ודמו בראשו. אז אם נתקלתם בחברות שמבטיחות תוצאות מידיות בגוגל על ידי מניפולציה וקישוריות – היזהרו מהרתפקה שעלולה להסתיים באסון.

מה האלטרנטיבה? עבודת תוכן רציפה, ממוקדת היוצרת את חווית המשתמש המיטבית של מי שמחפש תוכן. כאן, גוגל תשמח לקדם את התוכן באופן אורגני.