לבקשת כמה וכמה חברים שלנו בפייסבוק אנחנו מרכזים כאן את 15 הפרקים הראשונים של "תובנה בדקה". קחו 15 דקות וצאו עם 15 תובנות על שיווק באמצעות תוכן.

פרק 1 – הנוסחה לתוכן יעיל: תתאמצו במקום קהלי היעד

ככל שתתאמצו יותר – קהלי היעד יעריכו זאת יותר. לדוגמה – דווקא לקהל יעד מקצועי, כמו רופאים, עורכי דין או מהנדסים, שרוצה להתעדכן בחידושים מתחומו, חסר את הפנאי להתעדכן במאמרים חדשים, להבין איזה מהם חשוב ואיזה פחות ולעיין בהם. ערוץ תוכן שעושה את כל אלה עבורו הוא ערוץ שקהלי היעד יעריכו ויגמלו לו בביקורים חוזרים, רישום לניוזלטר, זמני שהייה גבוהים וגם בהמרות רלוונטיות בבוא העת.

פרק 2 – בפייסבוק עושים תוכן, לא פרסומות

למארק צוקרברג יש פיצול אישיות: מצד אחד הוא רוצה שפייסבוק תכניס לו הרבה כסף מפרסום. מצד שני הוא יודע שאם יגזים – כולנו נברח למקום שקט ורלוונטי יותר. זו הסיבה שמערכת הפרסום של פייסבוק מעודדת שימוש בתוכן ותגדיל את התפוצה של מה שקהל היעד הרלוונטי רואה כתוכן. לעומת זאת, תוכן שיזוהה על ידי המשתמשים כפרסומת – יופץ למינימום האפשרי.

פרק 3 – לא מתזמנים, אלא אם כן חייבים

לפעמים אין ברירה וחייבים לתזמן פוסט בפייסבוק. זה נוח יותר, מוריד לחץ מהראש ועושה לנו סדר בגאנט. זו בדיוק הסיבה שתזמון פוסטים מראש הוא גם מסוכן: הפוסט יוצא מראשנו והפרסום עלול לעלות בתזמון גרוע במיוחד, כפי שמעיד הסיפור הקצר הזה.

פרק 4 – כתיבה שיווקית? זה מרגיז אותי

ברשת תוכלו למצוא הרבה מדריכי כתיבה שיווקית וכתיבה עבור גוגל המבוססת על כללים נוקשים של SEO. יש רק בעיה אחת – והיא מודגמת בסרטון הזה.

פרק 5 -שיווק באמצעות תוכן: על מה לכתוב? על מה שחסר לכם

השאלה המנקרת במוחם של אלה העוסקים בשיווק באמצעות תוכן היא על מה לכתוב? כיוון שב-Inbound Marketing יש חשיבות לא רק לאיכות אלא גם לכמות, או ליתר דיוק: לקצב, יש צורך בהעלאה מתמדת של תכנים איכותיים. בסרטון הזה תמצאו טיפ למציאת נושאי עיסוק מנצחים. וכרגיל – הם מתחילים בכם.

פרק 6 – איך לנסח כותרות עבור אאוטבריין או טאבולה?

כותרות חלופיות במערכות גילוי תוכן כמו אאוטבריין או טאבולה הן כלי יעיל לטירגוט קהל באמצעות תוכן, מיטוב המרות וצביעה נכונה של משתמשים. הטבלה שאנו מציעים לעשות בה שימוש תסייע לכם לבחור בכותרות המתאימות ביותר.

פרק 7 – אפקט הברקס בפייסבוק

אל תשתמשו בתמונות סטוק ותמיד העדיפו תמונות מקוריות משלכם. רק כך תוכלו להשיג את אפקט הברקס בפייסבוק – הגורם למשתמשים לעצור לרגע דווקא על התוכן שלכם בתוך גשם התכנים שמציף אותם.

פרק 8 – ניקוי לייקים

הבעיה עם לייקים פיקטיביים או לייקים לא רלוונטיים היא שהם לא נעלמים. בכל פעם שאתם מעלים פוסט – הם לא יגיבו ופייסבוק תפרש זאת כתוכן שמדבר רק אל אחוז קטן מחברי הדף. זו הסיבה שאם ירשתם דף עם לייקים פיקטיביים או שקמפיין הביא לייקים לא רלוונטיים – חשוב מאוד לנקות אותם החוצה מהדף שלכם.

פרק 9 – כתיבה טובה היא עיתונאית, לא שיווקית

הכללים של כתיבה שיווקית בעידן ה ADHD הם נבואה שמגשימה את עצמה. אם תעשו בדיוק את ההיפך – תמגנטו את הקוראים פנימה אל המאמרים שלכם, ותקבלו תוצאות מעולות של זמני שהייה שגם גוגל יידעו להעריך.

פרק 10 – לא לשכוח את טכנולוגיית ה GSD

עם כל הכבוד לקריאייטיב וליצירתיות מתפרצת – בלי GSD שום דבר לא יקרה. אז קדימה – לעבודה.

פרק 11 – אל תתנו לפרפקציוניזם להרוג אתכם

תכנים מעולים, עם ערך מוסף גבוה ונראות מדהימה הם שאיפתו של כל מי שעוסק בתחום של שיווק באמצעות תוכן. אולם לפעמים הפרפקציוניזם גורם לכם להיות איטיים, לא להעלות מספיק תכנים ולפספס את ההזדמנות להפוך לאוטוריטה. הנה, העלינו פרק עם מצלמה רועדת וטעות בשם הסרטון. אף אחד לא מת.

פרק 12 – שיווק באמצעות תוכן: האחריות האדירה שלנו על זמנם של הגולשים

רגע לפני שהאצבע לוחצת על "פרסם" אנחנו צריכים לעצור ולחשוב: האם אנחנו מוסיפים ערך לגולשים וגורמים להם לנצל את הזמן היטב, או שאנחנו גוזלים מזמנם רק כדי למכור? במילים אחרות: איזה סוג של משווק אנחנו רוצים להיות? הבחירה בידינו.

פרק 13 – עיצוב לוגו: בחייאת רבאק

גם אתם מבזבזים הרבה זמן והמון כסף על עיצוב לוגו? חבל. יש לכם דברים טובים יותר לעשות עם הכסף שלכם. כמו למשל לתת ערך למשתמשים ולבנות תכנית שיווק דיגיטלי מנצחת.

פרק 14 – על מה לא לבזבז זמן בבניית אתר חדש?

50% מהזמן והאנרגיה של עסקים הבונים אתר מוקדשים לדף הבית. אולם מהפכת הסמארטפונים, הדרכים בה גוגל מודדת מהירות אתרים ומהפכת התוכן – מחייבים את שינוי הגישה. את הזמן הקדישו לתוכן שייתן ערך למשתמשים – לא לפירוטכניקה מיותרת ואף מזיקה.

פרק 15 – שיווק בפייסבוק: אתם מנהיגים או נגררים?

מדוע לא חייבים להשתעבד לסטטיסטיקות של פייסבוק וכיצד ניתן לבנות קהילה שנוגדת את כל הכללים? בקצרה: אם תהיו מנהיגים – תצליחו.