כל פגישה הנוגעת לשיווק דיגיטלי כוללת שימוש בראשי תיבות. כולם שואלים מה ה-KPI, איך להגדיל את ה-LTV ומה ה-CTR הממוצע של הקמפיין. ריכזנו עבורכם רשימת ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי מסודרים לפי סדר אלפביתי.

ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי

AIDA

ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי

AIDA הוא שמו של משפך שיווקי בסיסי המתאים בעיקר לדפי נחיתה אך גם לצריכת תוכן באופן כללי. משפך AIDA מייצג תובנה שלפיה יש לתפוס את תשומת לב הצרכן, לעניין אותו במוצר, לגרום לו לחשוק במוצר ואז להניע אותו לפעולה, ובקיצור: Attention Interest Desire Action.                                                                                                                      

API

API הוא "ממשק תכנת יישומים" – Application Programming Interface, כלומר: ערכת קודים שמאפשרת למתכנתים לחבר בין מערכות שונות. לדוגמה: כדי לממשק תוכנה או אתר ל-Google Maps המתכנת משתמש ב-API שמספקת גוגל, מה שחוסך את הצורך להיכנס לקרביה של תוכנת המקור.

ATL

פרסום ATL) Above The Line) הוא פרסום להמונים, כמו טלוויזיה ועיתונות, זאת בניגוד ל- Below The Line – BTL – שהוא פרסום נקודתי, כמו למשל חלוקת פלאיירים בנקודת מכירה.

CMS

Content Management System היא מערכת ניהול תוכן בתוך אתר אינטרנט. למשל:  דרופל, וורדפרס וג'ומלה הן ביסודן מערכות לניהול תוכן בקוד פתוח.                                                   

CPC

מחיר הקלקה (Cost Per Click) הוא חישוב של עלות כל קליק בקמפיין. CPC יכול להימדד גם בקמפיינים מכווני הקלקה – PPC, וגם בקמפיינים בעלי מטרות אחרות שבהן הקליק הוא תוצר לוואי.       

CPL

CPL הוא המחיר לליד – Cost Per Lead. ה-CPL גבוה משמעותית מה-CPC, אך מייצג בצורה נכונה יותר את ה-ROI, כיוון שהוא מודד לא את מי שלחץ על מודעה אלא את מי שגם מילא פרטים.

CTA

ההנעה לפעולה – Call To Action, היא החלק החשוב ביותר בתחתית המשפך השיווקי. יש לבחור אותה בקפידה, לנסח אותה כמו שצריך ולהציג אותה במיקום ובעיצוב אופטימליים.

ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי

CTR

הפער בין חשיפות לבין הקלקות נמדד באחוז ה- Click Through Rate :CTR, למשל: כמה מבין האנשים שנחשפו למודעה מסוימת – הקליקו עליה.

GDPR

GDPR הם ראשי תיבות המייצגים את התקנות האירופיות לשמירה על מידע: General Data Protection Regulation. התקנות שמות דגש על פרטיות המשתמש ומטילות על מי שאוסף או מעבד מידע חובות משמעותיים וקנסות כספיים במקרה של הפרה.

KPI

Key Performance Indicator הם יעדים שמגדיר עסק או ארגון כדי למדוד את הפעילות השיווקית שלו. KPI יכול להיות מוגדר במגוון תחומים של השיווק, למשל: עלייה של 10% במספר הלידים; צמיחה של 15% במספר הלייקים בדף הפייסבוק; הורדת שיעור הנטישה באתר ב-5%, וכדומה.         

LTV

LTV הם ראשי תיבות של Life Time Value והם משקפים את ערך הלקוחות לאורך זמן. מדד ה- LTV חשוב לעסקים כדי להבין את אופי הלקוחות שיוצרים עבור העסק הכי הרבה ערך.

PPC

תשלום לפי הקלקה (Pay Per Click) הוא מודל תשלום שלפיו כל לחיצה על קישור או כפתור מחייבת בתשלום. שיטות תשלום אחרות יכולות להיות לפי חשיפה – REACH, צפייה – VIEW ועוד.        

ROI

ROI הוא ככל הנראה המדד החשוב ביותר לכל מנהל השיווק ומשמעו: החזר על השקעה – Return On Investment. בעולם השיווק החדש, השיווק הוא מוכוון תוצאות עסקיות בשטח ויש לתת לכל הוצאה שיווקית הצדקה בשורת המכירות או הרווח.                                                           

SEM

שיטת השיווק של Search Engine Marketing – SEM, משתמשת בשיטות של מיטוב תוצאות חיפוש (SEO) כדי להציף תכנים באופן אורגני בתוצאות חיפוש ובכך להעלות את התנועה לאתר ולהכניס משתמשים אל ראשו של המשפך השיווקי.

SEO

תחום ה-SEO עוסק בשיפור מיקום בתוך תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש, ובראשם גוגל. Search Engine Optimization מסייע לגוגל להבין במה האתר שלכם עוסק, במה הדף הספציפי עוסק, עד כמה הוא רלוונטי למשתמשים, ואם הוא נותן מענה לצורכי המשתמשים שחיפוש מידע.

SMB

SMB הם ראשי תיבות של "עסקים קטנים ובינוניים" – Small Medium Businesses.
ה-SMB הם סגמנט בעל מאפיינים ייחודיים לו ולכן גם המשפכים השיווקיים שלו הם בעלי מאפיינים ייחודיים.

SMM

SMM הוא השם הכולל לשיווק באמצעות רשתות חברתיות – Social Media Marketing. בדרך כלל ה-SMM אינו עומד בפני עצמו והוא מחובר לכלל העשייה בתחום
ה-INBOUND MARKETING וה-.CONTEMT MARKETING

SWOT

ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי

SWOT הוא מודל לתכנון אסטרטגי ועסקי המנתח חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים: Strengths Weaknesses Opportunities Threats.                                                              

UI

UI הוא ממשק המשתמש – User Interface. ה-UI הוא חלק מחוויית המשתמש (UX) ומתמקד בנקודת המפגש של המשתמש עם נקודת הקצה של הטכנולוגיה – לדוגמה: עד כמה שימוש באפליקציה הוא פשוט, מובן מאליו וזורם.

UTM

UTM, או Urchin Tracking Module – הוא שיטה למדידת ופילוח קמפיינים שבה יוצרים גרסאות שונות של אותו URL כדי למדוד הגעות של משתמשים אל אותו יעד, ממקורות שונים.

ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי: בוחן פתע

עכשיו, אחרי שפתחתם כל כך הרבה ראשי תיבות של שיווק דיגיטלי, נסו את עצמכם בבוחן פתע: בחן את עצמך