צלצול עצבני. שיחה לא מזוהה.
– שלום, אני מחפש מישהו שינהל את דף הפייסבוק העסקי של החברה שלי
– נשמח. למה אתה רוצה שלחברה שלך יהיה דף פייסבוק?
– לא יודע. לכולם יש. אמרו לי שצריך.
– עזוב את אלה שאמרו לך. תגיד לי אתה – למה לך פייסבוק?
– [שקט] כדי להודיע לאנשים על מוצרים חדשים. להודיע על מבצעים.
– טוב. הבנתי. אז בוא תגיד לי – מה הנראטיב הארגוני של החברה שלך?
– שו נראטיב?
– איזה סוגי תכנים יש לחברה שלך?
– תכנים? אני מוכר מוצרים
– כדי לנהל דף פייסבוק צריכים שיהיו תכנים בהם הוא יעסוק
– נו, מה הבעיה? תעלו מודעות על מבצעים, אולי תעשו תחרויות וכאלה. נחלק פרסים!
– פרסים זה נחמד, אבל אתה רוצה שיבואו אליך אנשים שמחפשים פרסים או לקוחות שאשכרה מתעניינים במה שיש לך למכור?
– אני רוצה למכור
– אז אתה צריך לדבר אל קהל היעד. להיות איתו בדיאלוג. ליצור תכנים טובים, איכותיים, כאלה שהלקוחות הפוטנציאליים יתעניינו בהם וירצו לדון בהם
– שוב תכנים? זה כולו פייסבוק – אני רק רוצה להודיע לאנשים על מבצעים
– הפייסבוק אינו קיר מודעות. אתה יכול להעלות מודעות מכאן ועד קסטינה – ואף אחד לא יסתכל עליהן, לפחות אם לא תקצה סכום משמעותי לקידום ממומן של מודעות – וכל קליק יעלה לך הרבה כסף.
– אז מה לעשות?
– לבנות ליבת תוכן לעסק שלך
– מה ליבה? אני כולו רוצה שיהיה לי פייסבוק!
– ולדף פייסבוק עסקי צריכה להיות תכנית תוכן סדורה. כזו שמשלבת בין תכנים העוסקים בתחום העיסוק שלך, תכנים המשקפים את מה שמיוחד בעסק שלך, תכנים שיוצרים אווירה ואינטראקציה, וכן – לפעמים גם הודעות על מבצעים.
– טוב. אז יאללה תעשו את זה.
– אי אפשר לעשות את זה בלעדיך. רק בעזרתך נוכל להתחיל בתהליך של הבנת העסק שלך, הצרכים שלו והנראטיב הארגוני שלו.
– שוב נראטיב ארגוני? שמע, אני מתקשר אליך כי אני רוצה לשלם לך ולהוריד לי משהו מהראש. מה אתה בא להוסיף לי מטלות?
– אני מצטער אבל בלי שאתה לגמרי איתנו בעסק הזה – זה לא יילך.
– אז אתם לא תנהלו לי את הפייסבוק?
– לא אם לא תאפשר לנו להבין את העסק שלך ולבנות תוכנית תוכן מסודרת לחודשים הבאים.
– [שקט]
השיחה הזו אינה דמיונית. היא מתרחשת באופן כזה או אחר מדי שבוע. אז הבה נבהיר זאת: ניהול דף פייסבוק עסקי באופן מקצועי הוא עניין מורכב. אל תיכנסו להרפתקה הזו ללא ידיעה ברורה של המטרות שלכם בדיגיטל וללא שאתם באמת רוצים לעשות את זה ולא כי "אמרו לכם שצריך".