בתחילת חודש מרץ 2015 דיווחנו על כוונת פייסבוק למחוק לייקים של "חשבונות לא פעילים". כהרגלה, פייסבוק לא חשפה מה הגדרתה ל"חשבונות לא פעילים", ולנו נותר לנחש מה תהיה השפעת ההודעה על חשבונות פייסבוק עסקיים.
אתמול זה קרה: לייקים החלו להימחק מחשבונות עסקיים. התוצאה: לא נעים – לא נורא. בדקנו מספר דפי פייסבוק של מותגים וגופים בישראל בתחילת חודש מרץ (5.3.2015), והיום (18.3.12015) – והנה כמה מהממצאים:
חברת האופנה פוקס איבדה כ 13,000 לייקים, ארומה אספרסו בר עם מחיקת לייקים של כ 8,500, שופרסל נאלצה להיפרד מ – 12,000 לייקים, גולדסטאר מכ 5,000. ממאגר הלייקים של וואינט נמחקו כ 16,000 לייקים ומ"הארץ" כ 7,000 לייקים אבודים.
יש לציין שבקרב פוליטיקאים חלה תופעה הפוכה: למעט יאיר לפיד שנמחקו מעמודו כ 3,000 לייקים, ניכרת צמיחה במספר הלייקים של פוליטיקאים כנפתלי בנט ובנימין נתניהו – כנראה עקב פעילות מוגברת בימי הבחירות. גם כמה מותגים שנמצאים בתוך קמפיינים של הבאת לייקים חיזקו את כוחם, (תנובה, למשל(.
מה עכשיו? חוזרים לעבודה – כדי לעניין ולהדביק את האנשים שמאחורי הלייקים.