המאמר הזה לא מכוון לאלה שקנו לייקים בסיטונות מאינדונזיה או כאלה שקהל הלייקים שלהם נובע מבקשות ל"לייקים הדדיים" או קמפיין הבאת לייקים רחב מדי שמביא לייקים פיקטיביים. הם יודעים טוב מאוד למה אין מעורבות גבוהה בדף (engagement). המאמר גם לא פונה לאלה שלא משקיעים ביצירת תוכן לדף הפייסבוק העסקי שלהם. ברור שהתוכן הוא הבסיס לפעילות השיווקית ברשתות חברתיות.
המאמר הזה כן פונה לעסקים, קטנים כגדולים, שהביאו בעמל רב חברים איכותיים ורלוונטיים לדף שלהם, משקיעים ביצירת התוכן ומקדישים מחשבה לכל פוסט. ובכל זאת: גם הפוסטים המושקעים ביותר שלהם לא זוכים לתגובה סוחפת מהקהל: הם מקבלים כמה לייקים בודדים, חצי שיתוף ורבע תגובה. אכן, שיווק בפייסבוק הוא מהמלאכות היותר מתסכלות שיש.
מה קורה לפוסט שלכם אחרי שהעליתם אותו?
כדי להבין למה זה קורה ולפעול באופן שפותר את הבעיה, יש להבין כיצד פועל המנגנון של פייסבוק להפצת תוכן. התכנים שלכם מופצים בפועל לאחוז קטן מאוד מכלל האנשים שלחצו על "לייק" לדף שלהם. אם רוב החברים בכלל לא מקבלים את התוכן שלכם – ברור שהם גם לא יכולים לתת לו לייק, להגיב עליו ולשתף אותו. כיצד מחליטה המערכת למי להפיץ אותו ולמי לא? הסבר על אופי פעולת המערכת תוכלו למצוא בסרטון הבא:
את מידת ההפצה השונה של פייסבוק לתכנים שלכם ניתן לראות ב"נתוני השימוש" שמספקת פייסבוק. כאן, למשל, השווינו בין 2 דפי פייסבוק – האחד עם כ-10,000 חברים והשני עם כ 4,000 חברים.
הצבע הכתום הבהיר מסמל תפוצה אורגאנית של הפוסטים, והכהה – תפוצה בתשלום, כלומר: קידום ממומן. ניתן לראות שפוסטים שונים זוכים למספרי הפצה שונים, ושלעתים פוסט מוצלח בדף עם 4,000 אוהדים מקבל חשיפה גבוהה יותר מפוסט מוצלח פחות בדף של 10,000 אוהדים.
המסקנה
כדי להגיע לפיד של הלקוחות, חשוב לייצר תכנית תוכן לפייסבוק שתשקף תמהיל נכון של תכנים, ושתתבצע באופן שוטף ומתמיד. כדי למקסם את תכנית התוכן חייבים למדוד, לפחות אחת לחודש, את מידת הצלחת התכנים ולבצע בתכנית התוכן שינויים בהתאם. שיווק בפייסבוק הוא מלאכה שיש לתכנן היטב, ועם זאת להיות גמישים ופתוחים לשינויים תמידיים.