אמרו לנו שהוא מגניב, אמרו לנו שהוא שונה, שהוא מושך תשומת לב, שהוא מבדל ומדביק. העיצוב של יגיל כהן המוכשר היה מדויק ויצירתי.
אז למה בכל זאת החלטנו לאזור אומץ ולשנות לחלוטין את האתר של המתכנה?
התשובה מורכבת מכמה סיבות:
- כי הגיע הזמן
אם אתר האינטרנט משקף את רוח החברה אז הוא צריך גם לשקף שינוי, התפתחות ודינמיות. חברה שהאתר שלה לא מתרענן מידי פעם יכולה לשדר תקיעות. לפעמים תהליך הבנייה מחדש יכול בעצמו להפוך לקטליזטור לשינוי והתחדשות. לא מאמינים לי? כנסו לאתר האודות של החברה שלכם, אם הוא נכתב לפני למעלה משנה, סביר להניח שתרגישו שיש דברים שחסרים או שהייתם רוצים לנסח באפן קצת שונה. האתר הקודם שלנו, שעלה לפני כשלוש שנים, שיקף חברה מתחילה שבנויה משלושה אנשים. כיום המתכנה התפתחה למערכת תוכן שכוללת 7 שכירים ועוד מספר דומה פרילנסרים קבועים ושותפים. דף בית שמשקף את שלושת המייסדים כבר לא משקף את מה שאנחנו היום.
- ריספונסיביות
שנת המהפך היתה 2014. וב 2015 ניתן לומר באופן גורף שיותר מ 50% מהכניסות לאתרי אינטרנט בישראל נעשים ממכשירים ניידים. בעבר עוצבו אתרים כך שיתאימו לדסקטופ, ועברו "התאמה" לצפייה ממכשירים ניידים. היום מצפים מהאתר להתנהג מצוין בכל פלטפורמה בה הגולש נמצא: בדסקטופ, במובייל או בטאבלט. האתר הישן שלנו היה בדיוק מהסוג הישן – הוא נראה מעולה בדסקטופ, ובסדר משאר המכשירים – אך לא היה ריספונסיבי "על באמת". האיום של גוגל על הענשה לאתרים מפגרים טכנולוגית שאינם ריספונסיביים באופן מלא, נראה ממשי מאי פעם. ועם גוגל, לא כדאי להסתבך.
- סוף עידן הדאחקות
הומור הוא חלק מהDNA של החברה, שכן מייסדיה שימשו ככותבים סאטיריים וכתסריטאים קומיים. אולם על אף שהומור ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מהמתכנה, עשיית תוכן דיגיטלי אפקטיבי ומטורגט, ניהול גאנטים פרויקטאלים, משימות מערכת ולוחות זמנים, הוא עסק רציני. יצירת אינגיג'מנט אמיתי עם קהל יעד מתבצעת על ידי יצירת ערכים מוספים אמיתיים ולא רק דאחקות וצחוקים. החלטנו שגם האתר כמו העסק צריך להקרין קצת יותר בגרות ונפרדנו לשלום מהעין הסתומה, הקעקועים והשפמים.
- שינויים בהרגלי הצריכה
הרגלי צריכת התוכן משתנים. חווית המשתמש הנדרשת היום הופכת לויזואלית יותר ובעלת מוטיב סקרול אנכי. מה"פולד" המסורתי, אותו קו דמיוני שבו נשבר הדף בדפדפן שבמחשב נפרדנו ממזמן. התכנים צריכים יותר לנשום, להתרווח ולא להיות טרחניים או פולשניים. השקענו הרבה זמן בבחירתה והתאמתה של תימה נושמת, נגללת ונינוחה המעצימה את חווית הביקור באתר ונותנת מקום של כבוד לתכנים.
- מה אנחנו עושים?
דף הבית הקודם שלנו, מייד אחרי השפמים והטבעות, הציף את שכבת התוכן שלנו – מגזין "תוכן העניינים". אולם מרבית הכניסות אל אתרי האינטרנט כלל אינם לדף הבית, אלא לדף ספציפי. מי שמגיע אל דף הבית רוצה קודם כל להבין מה האני מאמין של הארגון, מי עומד מאחוריו והשירותים שהוא מספק. באתר החדש נמשיך לספק תכנים מושקעים למגזין, אולם דף הבית מציף מהר יותר את האני מאמין שלנו. אל הכתבות ממילא אתם מגיעים בקליק ישיר.
אם עדיין טרם הספקתם, הגיע הזמן שגם אתם תבדקו את האתר שלכם והתאמתו לשנת 2015. התחילו בלבדוק עד כמה הוא ריספונסיבי