שלוש שניות. זהו הזמן הממוצע שיקדיש הגולש לקריאת הכותרת של המאמר שלכם.
למה? כי הכותרת שלכם נבללת בתוך ערימת כותרות בפיד העמוס של המשתמש, או בתוך רשימות תוצאות החיפוש של גוגל.
אז איך מנסחים כותרת מנצחת – כזו שתמשוך את עינו של הגולש, תסקרן אותו ותמשוך אותו אל מעמקי התוכן שלכם, והכל מבלי שירגיש מרומה?
נתחיל בכמה כללי עשה ואל תעשה פשוטים.
היו ברורים
הגולש סורק רשימת כותרות כדי לאתר את הרלוונטית ביותר. עזרו לו להבין שהגיע בדיוק למה שחיפש. איך? הקפידו שנושא הכתבה ישתקף כבר בכותרת, והבהירו אם מדובר בחומר לקריאה או לצפייה, למשל על ידי הוספת המילה "צפו:" כאשר מדובר בתוכן וידאו.
אל תתחכמו
יש מילים שהרייטינג שלהן גבוה, ומאוד מפתה לעשות בהן שימוש גם אם אינן קשורות לנושא הכתבה. זכרו: גולש שנכנס בגלל כותרת מטעה ומייד חוזר לרשימת החיפוש, יגרום לגוגל לחטוף עליכם את הג'ננה ולהמעיט בערככם כאוטוריטה בתחום הרלוונטי. דוגמא: אל תכתבו "לא גומרת?" כשהכוונה היא את החודש.
ספקו ביטחון
הגולש מחפש מידע אמין. תנו לו את התחושה שהגיע למקום הנכון. כיצד? על ידי שימוש במספרים ונתונים כבר בכותרת. דוגמא: "65% מהישראלים מנויים בחדר כושר. אבל כמה מהם מתאמנים בפועל?", או "סקר חדש קובע: 25% מהישראלים מעולם לא רכשו מכונית מהיבואן".
אל תעמיסו
כאמור, הגולש לא קורא את רשימת תוצאות החיפוש – אלא סורק אותה בעיניו. כותרת ארוכה מדי תצא מלופ הסריקה שלו. דוגמא לכותרת עמוסה מדי: "בתפריט היומי שלכם צריכים להיכלל גם פירות וירקות וגם חלבונים מסוגים שונים".
סקרנו את הקורא
כותרת היא רק הצעד הראשון בריקוד עם הקורא. התחלתם לרקוד? אל תעזבו את הפרטנר לרגע. סקרנו אותו בכל שלב משלבי הקריאה. דוגמא: "צפו: נוק אאוט וניצחון טכני – והכל בסיבוב משחקים אחד".
אל תכתבו רק לגוגל
הרובוטים של גוגל הם לקוח חשוב ללא ספק. אבל engagement אפשר לעשות רק עם בני אדם בשר ודם. דוגמא לכתיבה גוגלית: "מקררים דו תאיים: למה מקררים דו תאיים באיזור ירושלים הם הכי זולים". אף בן אנוש שפוי לא יקרא תוכן שזו כותרתו.
קשרו לתמונה המקדימה
כאשר נעשים שיתופים לתוכן הדיגיטלי שלכם, "נשאבת" תמונת הנושא מהכתבה ומופיעה יחד עם הכותרת. דאגו לכך שהכותרת תתכתב עם התמונה כדי שלא ייווצר דיסוננס בתודעת הקורא.