"ממים לא חייבים להתייחס רק לאקטואליה. מסתבר שגם מחלות כסרטן ואיידס יכולות להיות כר פורה לתוכן ויראלי ומעורר מודעות" פניו החדשות של תוכן גרילה (מתוך סיקור פעולות המתכנה ב"walla tech" מאת עדו קינן).
"סרטן המעי הגס – אסון. קולונוסקופיה – תקווה", קובע באנר שמחקה אתקמפיין התנועה של ציפי לבני. "בגיל 50 משהו חדש מתחיל!", אומר נפתלי בנט(הלא-רשמי). "פוליפים… פוליפים בכל מקום!", מספר באז שנות-אור לוודי. אלה ועוד נוצרו במסגרת תחרות ממים להעלאת המודעות לסרטן המעי הגס .
"זה משעמם, ענייני קולונוסקופיה לא מעניינים את התחת של מישהו", מסביר אחד מהוגי הקמפיין, אסף וול, את הצורך בתחרות ממים לעידוד בדיקות לגילוי סרטן השד. "אנשי העמותה, פרוקטולוגים וגסטרולוגים, לא הצליחו להחדיר את הנושא. ד"ר שלמה לבקוביץ', יו"ר עמותת צו מניעה, ביקש להעביר את המסר של העמותה לגבי קולונוסקופיה. הוא גילה שהוא לא מצליח להגיע לקהלים מסויימים, לא מבין בניו מדיה, ופנה אלינו לצוות 'המתכנה' שנטפל בזה. אנחנו עושים מה שנקרא inbound marketing, לגרור את האנשים אליך, לא אתה צריך לרדוף אחריהם במסרים שיווקיים, אלא לעשות דברים מעניינים מספיק בשביל שהם ייכנסו לדף שלך".
– תחרות ממים היא לא מהפכנית
"היא מהפכנית בנושא של קולונוסקופיה. מה שמהפכני זה הנושא של הפשקוויל".
וול וגיל סלוביק הם כותבי אתר החדשות הפיקטיביות "נו ניוז", ומחזיקים עם דרור גליקסמן את "המתכנה", חברת תוכן שיווקי לניו מדיה, שמנהלת את קמפיין סרטן המעי הגס עבור עמותת "צו מניעה". הפשקוויל המדובר פונה לציבור החרדי, אחד הקהלים שהעמותה מתקשה להגיע אליהם, בין השאר כי העיתונים החרדיים מסרבים לפרסם כל מודעה בנושא, מטעמי צניעות. אנשי המתכנה יצרו "תוכן גרילה" בצורת פשקוויל בוטה ותלו אותו במאה שערים ובכיכר השבת, יצרו מהומה, כמעט חטפו מכות וזכו לסיקור תקשורתי חינמי. פעילות נוספת היא מירוץ התחתונים שנערך בשבוע שעבר בתל אביב.