"תסתכל על הפרסום המזיק שקופץ ראשון בגוגל – ותסתכל עלי. תציץ בו שוב – ותסתכל עלי. אם תשלם לי בוחטה של כסף – אני יכול לסדר את זה שהוא ייעלם ללא עקבות. עכשיו אני על סוס. בורח לפני שגוגל יגלו את הטריק ויורידו את הדירוג אל מתחת לפני הים".

נאום מעין זה אפשר לשמוע לא רק בסדרת הפרסומות המצוינת של אולד-ספייס, אלא גם מפיהם של העוסקים ב"ניהול מוניטין ברשת", המנצלים את הלחץ בו נתונים גופים הנמצאים במצב לא נעים של פרסום שלילי שנדחק אל צמרת תוצאות הגוגל ומאפיל על שאר הפרסומים החיוביים. ומה הטקטיקה העדיפה על מנהלי המוניטין ברשת להעלמת פרסומים שליליים? במקרים רבים, אתם ממש לא רוצים לדעת. נזכיר רק שמדובר בדרכים עקלקלות אפילו יותר מסמטאות הקאסבה של שכם.  הקצאת משאבים להעלמת פרסום שלילי בטקטיקות אפלות  לא רק שמיותרת, אלא אף עשויה  להביא לתוצאות מזיקות, באם הפעילות הבלתי לגיטימית נחשפת על ידי הרובוטים של גוגל. האלגוריתמים של גוגל היום מאתרים ו"מענישים" על התנהגות "בלתי טבעית" שבבסיסה הרצון  להזניק, לטשטש  או לשבש את פעילות מנועי החיפוש.

בקרב הבלתי פוסק על ניהול המוניטין ברשת, ההשקעה החכמה והמשתלמת יותר היא בפעילות תוכן שיווקי איכותית ומדויקת (וליתר דיוק: שיווק תוך-ני) שתציף תכנים חיוביים של החברה או האדם שהמוניטין שלו נפגע באופן טבעי ובכך תדחק הצידה את התוצאות הבלתי רצויות – בדרך ישרה, דרך המלך.

שחקנים רבים בשוק מבינים כבר ש"התוכן הוא המלך" וכל שאר המשחקים הישנים והלא תמיד לגיטימיים, נדחקים הצידה מפניו. ועדיין, אני פוגש בלקוחות שמספרים לנו על הצעות מסמרות שיער שהם מקבלים מגופים שונים המבטיחים להעלים פרסומים או לקדם את האתר של הלקוח שלא באמצעות תוכן  אלא באמצעות טריקים – החל בהפעלת קישורים פיקטיביים משרתי דמה במדינות מרוחקות, וכלה בהשתלת מילות קוד חסרות משמעות שתגרום לאתר להיראות כאילו נכתב בידי עולה חדש בימיו הראשונים בישראל.  הצעתי אליכם, בשעת משבר ובתקווה שלא יבוא עליכם כלל, היא לקחת אוויר לנשימה, לבדוק  היטב את המוניטין ודרכי הפעולה של מנהלי המוניטין, ולפעול, תמיד, בפעילות חיובית במקום בשלילית.