תוכן שיווקי – אאוט; שיווק תוך-ני – אין

תוכן שיווקי – אאוט; שיווק תוך-ני – אין

צמד המילים "תוכן שיווקי" מעורר בקרב הצרכנים תחושת חוסר נעימות אינסטינקטיבית. ואכן, אם תחפשו בויקיפדיה "תוכן שיווקי" תגיעו דווקא אל הערך "פרסומת סמויה" ואל הציטוט הבא: "כדי לרכך את הקונוטציה השלילית של המושג 'פרסומת סמויה', מכנים אותו המפרסמים בשם תוכן שיווקי". אך מה שהיה נכון בשנות השבעים והשמונים בהן נצפה מטוס אל על בכל סרט ישראלי, כולל זה העוסק בתקופת התנ"ך, הרי שכיום, הצרכן המתוחכם המסתובב במחוזות המדיה הדיגיטלית מזהה את כל סוגי הפרסומות, גלויות וסמויות, ואם אתם חושבים ש"תוכן שיווקי" במובנו המסורתי עדיין אפקטיבי, אז חשבו שוב. אין ברירה: צריך להפנים שאי אפשר להמשיך בניסיונות הגנבת המסרים השיווקיים לצרכן בדרכי ערמה. איך עושים זאת? באמצעות inbound marketing, או מה שאנו מכנים: "שיווק תוך-ני", דהיינו: שיווק שנועד למשוך את הצרכנים פנימה, לעומק האתר שלכם, באמצעות תכנים איכותיים.

נניח לדוגמא שאתם רוצים למכור מוצר פיננסי. במקום להשתיל באתר שלכם מילות קוד מסוימות, או להפנות אליו מבחוץ אתרי סרק כדי להעלות את הדירוג שלו בגוגל, צרו עבור הצרכן הפוטנציאלי תכנים שהוא זקוק להם או שמעניינים אותו. למשל: "5 דרכים להפחית את תשלום העמלות לבנק שלך" או "במה כדאי להשקיע עכשיו – נדל"ן או בורסה? 3 מומחים מדברים" תוכן יכול להיות בעל אופי אפליקטיבי, למשל באפשרותכם לשלב באתר שלכם מחשבונים פיננסיים מותאמים לצרכים שונים.

בניתם אתר אינטרנט? הסברתם בו מה המוצר שלכם ואפילו בררתם בקפידה את המילים הנכונות ביותר לכך? יופי. אולם כדי ליצר נראות. דרושה שכבת תוכן דינמית, איכותית ומדויקת עבור קהל הצרכנים שלכם שתעלה את המוצר שלכם מעומק המדף הגוגלי.

ליבת אתרי האינטרנט כיום אינה נעוצה בנוסחאות מתמטיות, אלא בבית מלאכה לייצור תכני איכות מוקפדים. אפשר להסביר זאת בתרשים הבא:

השיווק התוך-ני

כלומר – התוצאה תתניע מעגל קסמים: משתמשים שמתעניינים בפיננסים ומחפשים נושאי עניין בגוגל, יגיעו אל האתר שלכם, וכשהם יגיעו אליו הם ימצאו בו עוד תכנים שמעניינים אותם ועל כן יעמיקו פנימה לקרוא תכנים נוספים. הם ילמדו לאהוב את האתר שלכם, ישתפו את תכניו במדיה החברתית שלהם, וייחשפו בדרך ישירה ובלתי אמצעית גם למוצרים שלכם. כתוצאה מכך, המנועים של גוגל יאספו אינדיקציות שיעלו את דרוג איכות האתר שלכם באלגוריתמים שלהם, אלגוריתמים שנועדו, בין השאר, לברר את מידת הצלחת התכנים הרלוונטיים לתחום הפיננסים – וכתוצאה מכך האתר יקודם בתוצאות החיפוש.

תוכן שיווקי? אאוט. תכנית תוכן תוך-ני? לגמרי אין.

גיל סלוביק
sloviks@gmail.com

מנכ"ל המתכנה לתוכן עברי בע"מ ומומחה לשיווק דיגיטלי