מה זה בכלל שיווק באמצעות תוכן?

יש לא מעט בלבול בהגדרה. נתחיל בזה ש"תוכן שיווקי" ו"שיווק באמצעות תוכן" – content marketing – הן אולי מאותה משפחה, אך משתי הקצוות שלה. תוכן שיווקי הוא אמצעי להחדרת תוכן למדיה המסורתית, בד"כ במסווה לקידום מטרות שיווקיות, לדוגמא- פחית בירה שהגיבור בסרט שותה מיד לפני שהוא מחסל את יריביו. יש גם תוכן שיווקי דיגיטלי, למשל- דפי נחיתה המובילים את המבקר באתר ללחיצה על כפתור רכישה. להבדיל , יש שיווק באמצעות תוכן בו אנחנו עוסקים, שהוא- פעילות שיווקית אסטרטגית הממוקדת בפיתוח והפצת תוכן רלוונטי, בעל ערך ובאופן עקבי, במטרה למגנט ולהדביק קהל יעד ובסופו של דבר להניעו לפעולה. אנחנו המצאנו את הביטוי "שיווק תוך-ני" אבל זה עוד לא תפס.

מה רע בפרסום בפריים טיים בערוצי הטלוויזיה?

מהפיכת צריכת התוכן ערערה את המודל של צריכה פאסיבית בהפסקת הפרסומות. יותר ויותר צופים מדלגים לחלוטין על פרסומות על ידי ממירים חכמים והורדות אינטרנטיות. האפקטיביות של הפרסומות המסורתיות  יורדת  במקביל לצריכת התכנים בדיגיטל ששוברת שיאים, אם כי גם בדיגיטל,  הרגלי הצריכה הופכים לתזזיתיים יותר ומשתנים חדשות לבקרים. שיווק תוכן אפקטיבי בדיגיטל מתחשב בכך שקהל היעד נמצא בשליטה ומחליט מה לצרוך ומתי.

אם פיצחת את מאוויו של קהל היעד ומה מניע אותו – אתה בדרך הנכונה ליצירת engagement – אותו ריקוד מושחת, מתואם ואינטימי, שכולנו רוצים בסופו של דבר לרקוד עם קהל היעד שלנו.

לא עדיף להשקיע בקידום ורשתות חברתיות?

אמצעי קידום אתרים בחיפוש (SEO) וגם רשתות חברתיות לא עובדים היום ללא תוכן אורגני בעל ערך. המלחמה על המיקום בפידים בפייסבוק מחייבת את אנשי השיווק לחשוב איך לבלוט בתוך עולם עמוס במיוחד ומדגימה שגם אם משקיעים שם, בסופו של דבר, הדלק המניע את הפעילות קדימה זה התוכן. תוכן טוב יניע פעילות פייסבוקית או טוויטרית מוצלחת שתשפיע גם על המיקומים בתוצאות במנועי החיפוש. יש לזכור שהפייסבוק אינו מטרה אלא כלי, ושאינו נכס שלכם אלא של מארק צוקרברג. אם אתם לא מאמינים- תשאלו את אבי לן מסטטוסים מצייצים.

מהם הטיעונים המנצחים שאיתם מנהלי שיווק יכולים למכור לבוס את הגדלת התקציב לתוכן?

מעבר למה שכבר נאמר ישנם תמיד 2 טיעונים מנצחים: הראשון זה מובילות.  אם אתם רוצים להוביל ולהתמצב  בראש התחום שלכם, תוכן הוא הכלי המשתלם ביותר לעשות את זה. ניתן להשתמש בתוכן גם ככלי מיתוגי וגם ככלי שיווקי ליצירת בידול בשוק תחרותי. הוא עוזר למותגים ומנהלים להתמקם כמומחים ואוטוריטה בתחומים ורטיקאליים.

הטיעון השני הוא שאין וואקום. מחקר של המכון למחקר התוכן בארה"ב מצביע על כך ש77% מאנשי השיווק ל B2C יעסקו השנה בשיווק באמצעות תוכן. במילים אחרות, אם אתם לא תעשו תוכן טוב ומשמעותי, המתחרים שלכם יעקפו אתכם בסיבוב.

יש משהו מפחיד בלהשקיע בתחום שפחות מוכר ויש לארגון פחות ניסיון איתו. איך אני מרגיע את הבוס?

מי אמר שתפקידכם כאנשי שיווק להרגיע את הבוס? אתם לא מסאג'יסטים. במקרים רבים עליכם לעורר את תשומת ליבו לדינמיות של השוק ולהכווינו לפעולה הנכונה. הדיגיטל היום מכריח את העשייה השיווקית להיות פרואקטיבית ותוכן נמצא בליבת העשייה.