ושוב העונה הזו הגיעה: חג המולד בפתח, סופגניות צומחות בקניונים ותקציבים נסגרים בחדרי ישיבות עמוסים. ההכרעה אינה פשוטה: השמיכה תמיד קצרה מדי והמקומות בהם ניתן להשקיע את התקציב כמעט אינסופיים. מובן שלכל ארגון או עסק תיעדופים משלו בכל הנוגע להחלטות על תקציב שיווק דיגיטלי 2018, אך ההמלצה הגורפת שלנו היא קודם כל להבחין בין באזוורדז לבין כלים שנותנים תוצאות.

תקציב שיווק דיגיטלי 2018: באזזורדז מול כלים שעובדים

הנה כמה באזזוורדס, שלמעט מקרים נדירים, אנחנו ממש לא ממליצים להשקיע בהם תקציב ב-2018.

1. צ'טבוטים:

אנחנו יודעים. מדובר ב"אם כל הבאזזוורדז" של 2017. אבל בואו נודה על האמת: מי שמתלהב מצ'אטבוטים אלה לא הצרכנים, אלא מנהלי חדשנות שמריחים את הסטארט אפ הבא או ארגוני ענק שיכולים לחסוך הרבה כסף על כח אדם. בתכל'ס הטכנולוגיה עוד לא כאן ולא יוצרת חוויות טובות בדרך כלל. המסקנה: כן להיות עם אצבע על הדופק, עדיין לא להשקיע תקציב. במקום זה השקיעו בשירות לקוחות אמיתי.

2. אוטומציית שיווק:

עוד צמד מילים לוהט במיוחד – marketing automation. מה זה אומר בפועל? מערכת שיודעת לשלוח מיילים מסוימים לאנשים מסוימים, בזמן מסוים. כלומר: רלוונטי בעיקר לאתרי אי-קומרס גדולים ויותר לתחום המכירות מאשר לתחום השיווק. ברוב המוחלט של המקרים לא כדאי להשקיע ב"אוטומציית שיווק". כלומר, עדיין לא. ובכלל, במקום להשקיע זמן בצינורות דרכם יזרום התוכן ובשאלה מתי הוא יזרום ולמי – תשקיעו בתוכן איכותי שזורם בתוך הצינורות האלה. כי זה מה שחשוב לצרכנים.

3. סרטוני 6 שניות:

פייסבוק מעודדת שימוש בסרטונים משלושה סוגים: סרטוני 6 שניות עליהם חולפים ביעף, כאלה ש"נשענים קדימה" כדי לראות אם יש בהם משהו מעניין ואלה ש"נשענים אחורה" כדי לצפות בהם במלוא תשומת הלב. רוב הארגונים הולכים לפתרון הקל: סרטוני פרסומת של 6 שניות. בתכל'ס, הסרטונים האלה לא שונים מבאנרים והציבור מפתח אליהם אדישות ואף עיוורון. רוצים וידאו אפקטיבי? השקיעו בוידאו שהצרכנים רוצים לצפות בו ולא בזה שעוברים עליו בפיד מהר כדי להגיע תוכן שבאמת מעניין את הצרכן.

4. האינטרנט של הדברים:

קל למצוא סיפורי מותג מרחבי הגלובוס על הצלחות בתחום זה, וגם אנחנו סיפרנו על כמה כאלה. אבל בתכל'ס, ברוב המקרים, אנחנו עוד לא שם. לא מבחינת בשלותה של הטכנולוגיה עצמה ולא מבחינת תפוצתה בקהלי היעד. מה כן לעשות? להתמקד במה שאתם יודעים על קהלי היעד מתוך היכרות בלתי אמצעית איתם ולא באמצעות טכנולוגיות חיצוניות.

5. תוכן קולי:

כן, בעתיד שמור לתוכן קולי מקום של כבוד. הסיבה: לאחר שמיצינו פחות או יותר את זמן הבהייה שלנו במסכים השונים שסביבנו, יש לעבור למשאב הטבע הבא בו ניתן להגיע אל משתמשים – הפעלות קוליות של מכשירים טכנולוגיים ובראשם הסמארטפון. האם שם צריכים להשקיע את מרצנו כבר ב 2018? שוב, כדאי להישאר על יד על הדופק, להבין מה מתחולל בתחום ומה מותגים גדולים וחדשניים עושים בו. אך ברוב המוחלט של המקרים – עוד אין לכם מה להשקיע בתחום הזה בשנה הבאה.

לסיכום: תקציב שיווק 2018 צריך להתבסס על עבודת תוכן קשה

הבאזזוורדז בהחלט משקפים את הכיוון אליו נושאת המטוסים של השיווק הדיגיטלי פונה: תוכן פרסונלי, שמתחשב בהתפתחויות טכנולוגיות ובינה מלאכותית. אולם יש תובנה אחת שנשארת המגדלור השיווקי גם בדיגיטל: הצרכן לפני הכל. השתמשו בטכנולוגיה ובפרסונליזציה לא כדי להקל על העבודה שלכם ולא כדי להעלות אחוזי המרה, אלא כדי להעניק לצרכן ערך וחוויה. במילים אחרות: תקציב שיווק דיגיטלי 2018, צריך להתמקד בעבודה קשה.

בנו תכנית תוכן רצינית, שמשלבת תוכן כתוב, תוכן ויזואלי וכמובן וידאו וגיימיפיקציה. השקיעו בהפקת התוכן ובקידומו בצורה חכמה כדי לבנות מערכת קהלים. את הבאזזוורדז תשאירו לדיונים הפילוסופיים בקרב העוסקים בחדשנות ובשיווק ולמותגי הענק שחייבים לעסוק בהם כבר עכשיו.