שיווק באמצעות תוכן הוא תחום מורכב מאוד המצריך שילוב של כישרון ויצירתיות עם ידע רב תחומי. כל עסק או ארגון שבחר בדרך של שיווק באמצעות תוכן חווה את הקשיים בתכנון וביצוע אסטרטגיית השיווק והדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בהשקעת זמן רב במקומות הלא נכונים.

מה גוזל הכי הרבה זמן בתחום של שיווק באמצעות תוכן?

סקר מקיף שערכו Semrush בשיתוף Content marketing institute, בדק מה המשימה בה משקיעים אנשי התוכן הכי הרבה זמן. הסקר נערך בקרב 1,884 בעלי תפקידים בתחום של שיווק באמצעות תוכן והממצאים הראו שהמשימות שצורכות הכי הרבה זמן הן:

  1. יצירת תכנית תוכן (37%)
  2. הגדרת יעילות קמפיין תוכן (25%)
  3. להחליט על מה לכתוב (22%)

 

גרף השקעת זמן שיווק באמצעות תוכן
גרף מתוך הסקר

שיווק באמצעות תוכן: איך לנצל את הזמן טוב יותר?

המסקנות המתבקשות מתוצאות הסקר הן שיש לנסות להפחית את הזמן המושקע ב"גזלני הזמן" הגדולים, שגורמים לכם להשקיע פחות בתוכן עצמו ויותר בתכנון המקדים שלו לפני יצירתו ובמדידת היעילות לאחריו. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

1. אסטרטגיית תוכן סדורה ומפורטת

אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים בכל חודש מחדש מה נכון אסטרטגית לעשות בעולם התוכן שלכם – אתם חייבים לחזור לנקודת ההתחלה. שיווק באמצעות תוכן מתחיל במחקר מקיף, פנים וחוץ ארגוני, שבונה אסטרטגיית תוכן ברורה, ממנה מתגבשת תכנית תוכן כללית. מתכנית התוכן הכללית ניתן לגזור תכנית רבעונית וחודשית וליצור גאנט עבודה מסודר. התוצאה: בתחילת הדרך תשקיעו יותר זמן, אך בעבודה השוטפת תחוו זרימה ותחסכו הרבה מאוד זמן.

2. חשיבה עיתונאית ומגזינית

יצירת תכנית תוכן מחולקת לקטגוריות ברורות, עם מדורים מגוונים ונושאי עיסוק מוגדרים, מקלה מאוד על ההחלטה "על מה לכתוב". חשיבה עיתונאית ומגזינית היא הבסיס, ואם אין לכם עורך ראשי שאחראי להפעיל את יוצרי התוכן ולהנחות אותם, אתם מבזבזים הרבה זמן וגם עלולים ליצור תכנים לא מדויקים עבור קהלי היעד.

3. תבנית קבועה למדידת תוכן

כדאי לייצר מתודולוגיות עבודה סדורות באשר למדידת הצלחת תוכן: מדדי איכות התוכן (זמני שהייה, דפים נצפים), מדדי מעורבות (תגובות גולשים בערוצי ההפצה), מדדי צבירת קהלים ((Custom audience ומדדי פרפורמנס במקרים המתאימים (CPC, המרות, מכירות).

לסיכום: שיווק באמצעות תוכן הוא תחום רחב, וכדי למקסם את הזמן שלכם ואת התועלת מהתוכן, יש להכניס אותו לתבניות שמקלות ומייעלות את העבודה: בניית אסטרטגיית תוכן סדורה, תכנית תוכן מפורטת, גאנט עבודה חודשי ודרך פשוטה למדוד הצלחות.