הפאדיחה היקרה ביות של נאס"א היתה שיגור טלסקופ החלל "האבל", כאשר המראה המרכזית שלו אינה משויפת במדויק, מה שהוביל לתוצרים לא איכותיים מספיק ולתיקון יקר וממושך של הטלסקופ בעודו בחלל. הסיבה לתקלה המביכה: המכשיר שהיה אמור לוודא את שלימות הליטוש הוצב בטעות על ידי טכנאי במרחק של 1.3 מילימטר מהמיקום הנדרש. אף אחד לא בדק, אף אחד לא שם לב. מה הקשר אל קמפיין דיגיטלי?

לפעמים הפרטים הקטנים והטכניים יכולים להפיל לכם קמפיין שלם. לכן, רגע לפני שאנחנו מרימים לאוויר קמפיין המוביל לדף נחיתה, כתבה, או פריט תוכן אחר, יש לעבור בדקדקנות על הצ'קליסט:

  • האם הטפסים והלינקים עובדים: האם מילוי טופס אכן שולח מייל התראה בפועל לנמען הנדרש? האם הנמען הנדרש מקבל את ההודעה למייל שלו ולא בטעות לתיקיית דואר הזבל? האם לינקים שמוטמעים בדף מובילים למקומות הנכונים?
  • האם הפיקסלים הנדרשים הוטמעו: כדאי לוודא מראש מול הלקוח ומשרדי הלווין שלו שכל הפיקסלים הנדרשים הוטמעו בפועל – רימרקטינג בפייסבוק, לינקדאין, אאוטבריין, טאבולה, מערכות CRM ועוד.
  • האם הדף חובר לאנליטיקס ומערכות עזר: יש לוודא את לא רק את ההתקנה אלא גם את תקינות האנליטיקס ולוודא שהוא מחזיר תוצאות הגיוניות – במיוחד כאשר מדובר בסאב-דומיין. במידה ואתם משתמשים גם בתוכנות של מפות חום והקלטות מסך – לוודא חיבור של הדף החדש למערכות אלה.
  • נפח תעבורה: האם השרת יעמוד בנפח התעבורה המשוער? הדבר האחרון שתרצו לעשות הוא לעצור קמפיין שרץ היטב רק כי האתר נפל. לפעמים כדאי להגדיל נפח זמנית ליתר ביטחון.
  • שיתופיות: לחצו על כפתורי השיתוף וודאו שהם עובדים כמו שצריך: שואבים את התמונה שרציתם והטקסט הנכון מהדף.
  • נגישות: האם דף היעד עומד בכללי הנגישות? יש לוודא שתוסף הנגישות פועל במובייל ובדסקטופ.
  • נראות: כדאי לבדוק את התאימות למובייל, גם באנדרואיד וגם באייפון, לרבות תקינות כפתורים ולינקים.

סימנתם וי על כל שלבי הצ'קליסט? שגרו את הקמפיין שלכם לחלל.

בהצלחה!