בשנת 2018 זה קרה. גם לשכת עורכי הדין הבינה שבתחום צפוף ותחרותי כמו עריכת דין, לאתר האינטרנט משקל קריטי להצלחה עסקית. בהתאם לסעיף 3 לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), העוסק בפרסומת מותרת, הוכנס סעיף 5 שהסיר חסמים מפרסום באינטרנט.

הסעיף הנוכחי קובע כי למעט הגבלות מעטות (כמו פרסומות פופ-אפ או פרסום באתרים לא ראויים), מותר לעורכי דין לפרסם באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. החידוש הגדול באמת אינו טמון ביכולת לפרסם באנרים או כתבות באתרי המדיה הגדולים, אלא ביכולת להפוך את אתר האינטרנט של עורך הדין עצמו לליבת שיווק דיגיטלי יעיל.

אתר אינטרנט לעורכי דין: מנוע שמביא לקוחות

עד כמה אתרי אינטרנט אפקטיביים בשיווק עורכי דין? לפי פרסום של סוכנות הדיגיטל האמריקנית imarc כ-70% ממשרדי עורכי הדין בארה"ב דיווחו כי לקוחות הגיעו אליהם באמצעות אתר האינטרנט. וזה היה ב-2015. כיום המספרים גבוהים בהרבה, שכן סקר מקיף אחר שנערך בארה"ב ב-2017, הצביע על כך ש-96% מהאנשים שמחפשים עצה משפטית – מתחילים בחיפוש בגוגל.

ומה לגבי רשתות חברתיות? סקר שנערך על ידי חברת ה-SEO סטלר, גילה שמעל ל-50% ממשרדי עורכי הדין דיווחו על עלייה במספר הלקוחות בעקבות פעילות מוגברת ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק ולינקדאין.

נתונים ממחקרים שנערכו בארה"ב בשלוש השנים האחרונות

המשמעות היא שיש להקדיש תשומת לב רבה לבניית אתר האינטרנט של עורכי דין ושל משרדי עורכי דין. האתרים צריכים לשמש לא כאתרי "תדמית", אלא כפלטפורמה יעילה להצבת משפכים שיווקיים ולהבאת לקוחות. האתר צריך למשוך אליו לקוחות רלוונטיים, ולשכנע אותם שדווקא משרד זה הוא המתאים ביותר לצרכיהם.

מה לבדוק באתר הנוכחי שלכם?

בפועל, רוב אתרי עורכי הדין לא עומדים במשימה. אתרים רבים אינם בנויים באופן "קריא" למנועי החיפוש של גוגל, אחרים אינם מותאמים למובייל וכמעט בכולם חסר מרכיב מהותי בתכנית השיווק של עורכי דין: תכנית תוכן יעילה. משרד עורכי דין שרוצה ליישם תכנית שיווק דיגיטלית חייב לוודא ש:

  1. האתר הנוכחי הוא ריספונסיבי: כלומר – מותאם למכשירי קצה. מי שפותח אותו בסמארטפון יראה אותו בצורה אופטימלית למכשיר קצה כזה, בעל מסך צר וארוך, ומי שיפתח אותו בדסקטופ – יראה אותו בתצורה תואמת למסך רחב. העניין אינו רק נוחות צריכת התוכן באתר וחוויית המשתמש, אלא גוגל – שיודעת שרוב הכניסות לאתר האינטרנט מתרחשות מהסמארטפון, ורוצה לוודא שהגולשים מקבלים חוויה טובה ולכן לא תציף תוצאות של אתר אינטרנט שאינן מותאם למובייל במקומות גבוהים.

 

  1. האתר הנוכחי מהיר: יש לכם פחות מ-5 שניות. זהו הזמן אותו גולש מוכן להמתין עד טעינה מלאה של האתר. במובייל כבר מדובר על 3 שניות. גם כאן מדובר על חווית משתמש שגוגל לוקחת בחשבון, ולכן מקדמת אתרים שנבנים מלכתחילה בצורה שטוענת אותם מהר, בעיקר במובייל – Accelerated Mobile Pages.

 

  1. האתר הנוכחי לא מרגיש מיושן: קשה להגדיר במדויק מהו אתר מיושן, אבל כמו רושם ראשוני, ברגע שנכנסים לאתר מקבלים הרגשה של שנת 2010  וזה במקרה הטוב. אתר אינטרנט יש לחדש או לרענן מדי 3-4 שנים כדי להיות ולהראות מעודכן בטכנולוגיות החדשות ובנראות הדיגיטלית המתפתחת.

אם אתם לא עומדים בשלושת הקריטריונים, עליכם לבנות אתר חדש שיהיה מותאם לשיווק דיגיטלי של 2019.