משפחות מטיילות הן קהל המחוזר על ידי מספר רב של ארגונים, מותגים ותעשיות. חנויות קמפינג וציוד לטיולים, יבואני רכבי 4X4, מועדוני מטיילים, הוצאות ספרים ומתחמי בילוי – הם רשימה חלקית בלבד.

במסגרת פרויקט שיווק דיגיטלי שאנו מובילים, ערכנו בשיתוף חברת Inbound Productions סדרת מחקרים על משפחות ישראליות שמגדירות את עצמן "משפחות מטיילות".

מתוך שפע הנתונים שקיבלנו, נתייחס כאן לכמה ממצאים מעניינים.

הערכים של משפחות מטיילות: זמו איכות משפחתי ואהבת הטבע והארץ

במחקר השתתפו 317 משפחות שהגדירו את עצמן "משפחות מטיילות", כאשר 64% מהן מטיילות לפחות אחת לחודש.

70% מהמשפחות במחקר הגדירו עצמן כחילוניות, והשאר כדתיות או כמסורתיות. המשפחות החרדיות הבודדות שהשתתפו במחקר אינן יכולות לשמש מדגם סטטיסטי.

כאשר נשאלו המשפחות מה הערכים שמניעים אותם לצאת ולטייל, הן דירגו זאת כך (בסדר יורד):

  1. זמן איכות משפחתי
  2. אהבת הארץ והטבע
  3. שמירת והגנת הטבע
  4. היכרות עם ארץ ישראל
  5. חיבור לשורשים

משפחות מטיילות: הרבה טיולים ופיקניקים, פחות מוזיאונים ואתרי מורשת

מהן הפעילויות שהמשפחות המטיילות אוהבות לעשות במהלך הטיולים? במקום הראשון והשני, בקרב צמוד: הליכה במסלול טבע (88%) ופיקניק (82%), ומייד לאחריהם טיולים רטובים ומעיינות (65%). ביקור באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים פופולרי קצת פחות (44%), מוזיאונים ומרכזי מבקרים למטה מזה (32%) ובאופן מפתיע – גימיקים ואטרקציות למיניהם שמציעים לילדים סדנאות והפעלות לא ממש מרשימים את המשפחות האלה: 20% בלבד.

גרף סקר תיירות

מה רוצות משפחות מטיילות? תוכן פרסונלי ובהגשה עצמית

בין השאר, שאלנו את המשפחות המטיילות מה היה גורם להן לצאת ולטייל יותר. למשפחות הוצגו סוגים שונים של תכנים, הטבות ופעילויות, ועליהן היה לדרג עד כמה סוג כזה של פעילות היה מעודד אותן לטייל יותר.

נתחיל דווקא מהמקומות האחרונים: הטבות והנחות משפיעים באופן חלקי בלבד על תוכניות הטיול של המשפחות. אם תנסו להציע למשפחות אלה משחקי מציאות מדומה לסמארטפונים של הילדים כדי לעודד אותם לצאת לטייל – תשיגו אפקט הפוך: אחוז גבוה מהמשפחות הביעו רתיעה מניסיון להכניס את הסמארטפון למשוואה של יציאה לשטח.

מה כן רוצות משפחות? אל המקומות הראשונים הגיעו שלושה סוגי תוכן, שכולם מצביעים על כיוון אחד:

  • הן רוצות תוכן איכותי שיגרה אותן לצאת אל מקומות מעניינים (86% ציינו תוכן כזה כ"מעודד מאוד" או "מעודד" יציאה לשטח).
  • הן רוצות לטייל בעצמן, עם חומרים להדרכה עצמית בשטח (76% ציינו תוכן כזה כ"מעודד מאוד" או "מעודד" יציאה לשטח)
  • הן רוצות תוכן פרסונלי: (68% ציינו שאפליקציה שהייתה מתאימה להן טיולים באופן פרסונלי הייתה "מעודדת מאוד" או "מעודדת" אותן לטייל יותר).

גרף תוכן פרסונלי

‎‎

סיכום: משפחות מטיילות מיישרות קו עם הטרנדים הצרכניים

המהפכה הצרכנית של השנים האחרונות לא פסחה גם על המשפחות המטיילות. ממש כמו בתחומים אחרים, הצרכן החדש לא רוצה לקבל פניות לא רלוונטיות, פולשניות ומטרידות, אך ישמח לקבל תוכן איכותי ורלוונטי המותאם אליו ושגם יאפשר לו להיות עצמאי ולפעול בשירות עצמי. הצרכן החדש רוצה לשלוט במה שקורה לו, ומי שיצליח להבין זאת ולספק לצרכן את מה שהוא צריך – יצליח לגעת בו.