אחד הפרמטרים החשובים ביותר בגוגל אנליטיקס הוא זמני שהייה על דף. אך מה נחשב לזמן שהייה טוב? התשובה תיגזר מאורך המאמר בשילוב קצב הקריאה של האדם הממוצע.

מדידת זמני שהייה: כמה מילים אתם קוראים בדקה?

מחקרים מראים שממוצע קצב קריאת המילים של אדם משכיל עומד על 200-400 מילים בדקה. זה לא רק עניין קוגנטיבי אלא גם פיזיולוגי: מלבד מגבלות הזיכרון וההבנה קיימת גם מגבלה פיזית, אנו מוגבלים במספר תזוזות העיניים האפשרי. לפי קביעתו של מומחה תנועות עיניים הבינ"ל קית' ריינור, קריאת 500 מילים ומעלה בדקה היא בלתי סבירה מהפן הפיזיולוגי.

קוראים מהר? לא כשאתם במובייל

מחקרים נוספים מראים שקריאת תוכן ממסכים, כולל מכשירים ניידים, איטית יותר מקריאת תוכן מודפס ב-20 עד 30 אחוזים, עם שונות הנובעת מהקונטקסט של הקריאה ומסוג התוכן.

במסגרת מחקר פנימי שערכה המתכנה על זמני שהייה, מדדנו את זמני הקריאה של כמה עשרות נשים וגברים, במסכי דסקטופ ובמובייל, ואף שאלנו שאלות הבנה בסוף הקריאה. מהממצאים עלה שהקצב הממוצע של קריאת טקסטים בעברית ממסכים, תוך הבנה בסיסית של הטקסט, עומד על 250-350 מילים לדקה.

מה זה אומר בפועל? שאם יש לכם מאמר ובו 900 מילים, זמן השהייה שיוכיח קריאה מלאה של הטקסט צריך לעמוד על סביב 3 דקות.

שימו לב למוקש: זמן השהייה באנליטיקס – הוא לא מה שאתם חושבים

כדאי לזכור שהנתון של "time on page" באנליטיקס לא נותן לנו זמן ממוצע כולל של כל מי שנכנס אל הכתבה, אלא רק של אלה שדפדפו ממנו לדף נוסף וכך אותתו על זמן נקודת היציאה. מה המשמעות? זמן השהייה על דף מתבסס ברובו על כאלה שצרכו תוכן נוסף באתר, כלומר מצאו בו עניין ולכן אפשר לצפות מהם להתעמקות בתוכן ולזמן שהייה תואם לאורך הטקסט. זה אומר שאם זמן השהייה שלכם על דף הוא נמוך – אתם בצרה צרורה, שכן גם כאלה שמתעניינים בתחום העיסוק או במוצר שלכם לא מצאו בדף תוכן רלוונטי לצרכים שלשמם נכנסו לאתר.

לדוגמה, אם מאמר באורך 900 מילים מקבל זמן שהייה של כדקה בלבד – המשמעות היא שגם מי שמתעניין בתחום העיסוק של האתר לא מצא בו מידע רלוונטי ולאחר קריאת שליש מהתוכן או סריקה מהירה שלו, בחר לדפדף הלאה.

לעומת זאת, כתבה של 1100 מילים, אורך חריג יחסית לתוכן דיגיטלי, המקבלת זמן שהייה ממוצע של 5:40 דקות – המשמעות היא שהתוכן היה רלוונטי ומעניין לגולשים ושהם טרחו לקרוא אותו במלואו.

זמני שהייה

אנשים לא קוראים? ממש לא נכון

הנתונים שאנו מודדים מדי יום על מאות כתבות, סותרים את הטענה הרווחת לפיה "אנשים לא קוראים יותר". העובדות מוכיחות שאנשים קוראים. רק מה? הם קוראים את מה שמעניין אותם, מלמד אותם, מרגש אותם ומעניק להם ערך מוסף. תנו ללקוחות וללקוחות הפוטנציאליים שלכם תוכן עם ערך מוסף ותראו את גרף זמני השהייה מטפס, את הקידום האורגני משתפר ואת המסע הצרכני הופך לברור יותר.