הנעה לפעולה היא אחד האתגרים הגדולים עבור מפרסמי התוכן באינטרנט. אחת הזירות הפחות מוכרות בענף התוכן הדיגיטלי, הם טורי הדעה וזירת התגובות הרותחת שמתחתם. אסף וול, כותב טורי דעה ותיק, מציג  7 מהעקרונות שיסייעו להניע את הקוראים שלכם להגיב

 בר רפאלי. למצולמת אין קשר לכתבה
בר רפאלי. למצולמת אין קשר לכתבה

בחר את שדה הקרב שלך

קציר התגובות מתחיל בבחירת האתר והמדור בו אתה מעוניין לפרסם. בעניין זה עליך להביא בחשבון שיש אתרים המתאימים לקהל היעד שלך ואפילו מדורים חמים יותר כמו מדורי החדשות והספורט, כשמולם מדורים צחיחים יותר דוגמת אוכל, תיירות ובריאות. אז אם אתה שואל את עצמך מה בכלל אפשרויות הבחירה שלך, הרי אם אביתר בנאי מוציא אלבום חדש, הוא צריך להתפרסם במדור תרבות, תת-מדור מוזיקה, לא ככה? לא. אביתר בנאי חוזר בתשובה, נכון? אז גם מדור "יהדות" בא בחשבון ובערוץ יהדות הכל הרבה יותר חם ומקבל הרבה יותר באזזז. קצת יידישקייט.

מנף את הכותרות והתמונות

למרות שלרוב זו עבדתו של העורך, במקרים רבים הם ישמחו לקבל ממך עזרה. בכוחה של כותרת טובה לשאוב תנועה רבה אל המאמר, אך גם להפעיל את הקוראים שחלקו הגדול ממילא לא יקרא את תוכן המאמר. כותרת כמו "אייל ברקוביץ' נגד מדינת ישראל" תיצור הנעה מוגברת לפעולה הרבה מעבר לכותרת שתדון באופן אנמי במאבקים על משרת המאמן בנבחרת הכדורגל הלאומית.

מה לגבי התמונה? ובכן, ניתן תמיד להוסיף את בר רפאלי בביקיני ולציין כי "למצולמת אין קשר לכתבה".

השתל טעות

טעות היא מניע חזק לפעולה, משום לקורא יש דחף בסיסי להוכיח לכותב שהוא חכם ממנו. אמנם מעטים הם הישראלים שבכוחם להבחין בין "קיטונות" לבין "קיתונות" ולכן יש לסייע לגולשים ולכוון לטעות גסה יותר. אלא שטעות גסה מדי,"מושחטים" למשל, תציג את הכותב באור שלילי. לכן יש לבצע טעות מינורית ברמת התוכן שתגרום לטוקבקיסטים להתעכב עליה. למשל: "הישראלי הממוצע אינו מודע לכך, אך בצד ימין של ההגה ברכבו נמצאת ידית קטנה האחראית על פנסי האיתות". במקרה כזה צפה לעשרות תגובות שיתקנו אותך לשמאל. ועוד דבר, בטור זה מופיעים רק שישה משבעת העקרונות המובטחים בכותרת המשנה. האם לדעתך מישהו יעבור על כך בשתיקה?

כתוב טוקבק חריף נגדך

תגובה עילגת נגדך תיצור רושם שכלל המתנגדים לך הם עלגים. זהו כשל לוגי פופולרי הנקרא "אד אודיום" הפונה אל הרגש ומנסה לגרוף אהדה באמצעות ניצול רגשות שליליים כנגד הצד שכנגד. מדובר במניפולציה מוכרת המעוררת בקרב המצדדים בעמדתך רגשות עליונות ומניעים אותם להגיב לאותו "עילג" מחוצף ומניע אותם לפעולה.

מה קורה, גבר?

באופן סטטיסטי, גברים מונעים לפעולה במספרים גדולים דרמטית מאשר נשים. השתמש בזה ורכז את המאמץ שלך בגברים. והנשים? הן מעדיפות בבירור לרעות בנחת דווקא בפורומים דוגמת "הנקה אנתרופוסופית" ו"פמניסטיות מצליחות לחנות". התעצבנת? עברי לפסקה הבאה.

עצבן את הקורא

כותבי טורים מתלבטים לעתים כיצד להעביר את המסר. כדי להתבלט, לרוב עומדות בפניהם שתי אפשרויות: להצחיק או לעצבן. מכמה סיבות עדיף לעצבן את הקורא. ראשית, להצחיק זה קשה. שנית, גם רוגז הוא סוג פופולרי של בידור, כדאי לזכור בעניין זה את הצלחתה של  התכנית "פופוליטיקה". בנוסף, כעס הוא מניע חזק בהרבה לפעולה יותר מכל מניע אחר. אם אתה עדיין סקפטי, זכור שיש אנשים שבנו על זה קריירה כמו רון קופמן, נתן זהבי, יורם שפטל והכוכב החדש בשמי הפייסבוק, פרופ' אמיר חצרוני.