גשם התובנות על חשיבות השיווק באמצעות תוכן דיגיטלי ניתך על ישראל לאורך שנת 2013. עתה, כפטריות אחר הגשם, צצים להם המוני גורמים המתיימרים לייצר תכני איכות דיגיטליים.

מבט אל העתיד יגלה שהמגמה הזו של ריבוי יצרני תוכן רק תגדל בשנה הבאה, מה שייצור מסות אדירות של תכנים שאמורים לשמש כבסיס של שיווק דיגיטלי. משבר הפוסט השלישי צפוי לפקוד את הגורמים האלה עד מהרה, ו"תכני זבל", בצד תכנים שעברו מיחזור, צפויים להציף לכולנו את הפיד.

התובנה הזו התבהרה אצלי לפני מספר ימים, כשלאחר תקופה ארוכה נכנסתי אל אפליקציית TED כדי לשמוע הרצאות מרתקות. לא האמנתי למשמע עיניי ולמראה אוזניי: איכות ההרצאות, בהשוואה לכאלה בהן צפיתי בעבר היתה כה רדודה, עד כי סברתי שמדובר בפארודיה על הרצאות טד ולא במוצר עצמו. הרצאה המסבירה איך לקשור שרוכים בנעליים, מדוע בניית קשתות היא חוויה מעשירה ולמה אמנות נדנוד היויו עשויה להיות מקצוע העתיד התערבבו עם תכנים שיווקיים במסווה של הרצאות ידע ומרצים שלא שיערום אבותינו.

חשבתי שבקרוב עשוי להיראות דף השיחות של טד כך:

TED

המסקנה: האתגר הבא של שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן הוא להתבלט בתוך עולם רווי "תכני זבל" שעשויים להחביא יהלומים מתחת לערימות שחת. הפתרון לייצור תכני איכות לאורך זמן: בניית נראטיב ארגוני אמיתי ושזירת תכנית תוכן מדוקדקת סביבו.