בעולם השיווק הדיגיטלי לא תמצאו אף מתלמד. כולם מומחים.
אז אם אתם שואלים את עצמכם איך למצוא מומחה לשיווק דיגיטלי, איך מקדמים אתר באמצעות תוכן דיגיטלי או כיצד לבנות את תקציב השיווק האינטרנטי שלכם – מן הסתם כבר פגשתם באחד או יותר מהטיפוסים הבאים:
1. הקופירייטר שחושב שהוא חושב מחוץ לקופסא:
משה שטנץ הוא בוגר האקדמיה הצבאית הגרמנית לקריאייטיב ויצירתיות. ניסח את טופס הדיווח השנתי למס הכנסה ואת סיסמאות הגיוס של יחידות צה"ל במילואים. ברגעים אלה הוא חושב מחוץ לקופסא עבור "חברת הארגז".
2. מקדם האתרים – מומחה SEO:
ייבגני קדמנוב הוא מקדם אתרים בשיטת SEO ואובחן כ OCD. הוא כותב שירים למגירה שהוא כל כך אוהב וטקסטים לרובוטים של גוגל. ליתר ביטחון הוא חוזר על כל מילה כמה פעמים, פעמים כמה, מילה כמה פעמים, פעמים כמה מילה, מילים פעמים כמה.
3. המומחה לשיווק ויראלי:
ד"ר סחי אבולה הוא מנהל המכון האפידמיולוגי הממשלתי ולטענתו היחיד בעולם המחזיק בנוסחא להעברת תכנים מדבקים מהאינטרנט לאורגניזם חי, וזאת למטרת הפקת לידים איכותיים.
4. יוצר הטרנדים בפייסבוק:
הארכיבישוף סטטוס לייקוס (השני) הוא מנהל דף הפייסבוק המצליח "פרנציסקנים עילאיים ומתנשאים" והדף הלא כל כך מצליח "יהודים בינוניים וסבירים". סטטוס מאמין בשילוש הקדוש של הרשתות החברתיות: טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק. בעבר היה משווק מורשה של הכס האורתופדי הקדוש, זבן ראשי ברשת "מחסני חשמן", בעל מניות בחברת "יוחנן המדביר" ולטענתו אף המציא מכונת דיאליזה במשותף עם יהודה איש כליות. מבטיח יחס המרה גבוה לבני שאר הדתות.
5. המשווק הטכנולוגי:
למי יש זמן לכתוב תוכן או להפיק סרטון? הפתרון הוא פשוט וטכנולוגי: שלם לפי קליק. מי הקליק? מה זה חשוב? וכמה זה עולה לנו? לא נלך על זה לרב. קדימה, לעשות PPC מהמקפצה ולא לשכוח לברך לפני כל קליק שדוחפים לכם.
6. המומחית לסודות השיווק:
אם מאגדה חרטא היתה אשת מכירות בחנות למוצרי חשמל היא מן הסתם היתה משתמשת הרבה ב: "יש לי שניים כאלה בבית" ו"בדיוק כזה קניתי לחמותי". כאן, במרחב הדיגיטלי היא מתהדרת בידיעת סודות השיווק.
7. סוכן הלייקים:
מחזיק בסטה של לייקים בשוק הכרמל וב fiverr. לא מחזיק לייקים מאינדונזיה – רק כחול לבן (ארגנטינה ויוון). מוכר לייקים לפי קילו וצפיות ביוטיוב לסיטונאים בלבד.
8. המומחה לדפי נחיתה:
ראש להק בלופט גישעפט וקצין קישור המקשר בין באנרים לבין דפי נחיתה מרובי שדות חובה. אלוף הארץ בלידים חסרי קשר למציאות.
9. מלכת הדיווה ליסט:
ה"דיווה ליסט" היא רשימה סגורה של כמה עשרות נשות מרקום המחזיקות את הביצים של עולם השיווק הדיגיטלי, בבחינת "אם אתה לא שם – אתה לא קיים". הרשימה מורכבת ברובה מנשים המשתייכות לשבט ה"אנגלו-דוסי", שעל אף שעלה לארץ לפני 30 שנה, עדיין נשמע כמו טל ברודי.
10. הממיסט:
ללא מילים
11. הדוקטור המגניב לתקשורת:
דוקטור לתקשורת ודיקן הפקולטה למדעי הריטוויט באוניברסיטת קופנהגן. אלוף בניתוחים מייגעים ואנליזות אמפיריות שיגרמו לכם לשמוט את הלסת, ולהזיל ריר תוך כדי שינה.
12. המבוגר הבלתי אחראי:
מושבניק שאחרי שנים רבות בעולם הפרסום הישן עשה הסבה מקצועית לניו-מדיה. בכל בוקר מתפעל את חוות השרתים הצנועה שלו אי שם בגליל, ומגדל לייקים אורגניים ללא גרעינים. עדיין מנסה להבין "מה זה הפייסבוק הזה שלכם".
13. הבאנריסט:
למה להתייגע ולחשוב כאפשר פשוט להציב באנר? זה מפריע לגולשים? את מי מעניינים הגולשים? לא לוחצים? שים באנר ענק על כל העמוד. עדיין לא? תעשה לי אותו קופץ. עוד לא? מה – הם עוורים?
14. הפסיכולוג השיווקי:
חוקר התנהגויות גולשים במדיה החברתית. עדיין מלגלג על כאלה שחושבים שאלפי אנשים עוקבים אחריהם בטוויטר, ממליץ לכולם לשתף כמה שיותר ובעל קורס להדחקה של באנרים קופצים.
השורה התחתונה
אז, האם יש מדד לקביעת מיהו מומחה לשיווק באינטרנט? כנראה שלא. אבל ניתן לכם טיפ קטן: אם מישהו הסביר לכם מה אתם צריכים לעשות לפני שאתם הסברתם לו מה המטרות השיווקיות שלכם – הוא לא מומחה לשיווק באינטרנט.