מדי שנה מתפרסמים עשרות ספרים דיגיטליים מוצלחים על שיווק בעידן הדיגיטלי. אך רק מעט מהם באמת מאתגרים דפוסי חשיבה או מעבירים חוויה. הנה המלצה על שלושה ספרי שיווק מאתגרי מחשבה ומהנים לקריאה שיכולים לא רק לתת לכם השראה אלא לשנות תפיסות יסוד של ניהול השיווק.
1. "סופו של הפרסום", אנדרו אסקס
אנדרו אסקס, המנכ"ל של החברה המפעילה את פסטיבל הסרטים Tribeca והמייסד של חברת הפרסום Droga5, הוציא לאור את אחד הספרים היותר מהנים לקריאה בז'אנר. במרכזו של הספר הקצבי עומדת תיאוריה שעידן הפרסומות הפולשניות תם. למעשה, טוען אסקס, העולם הזה התבסס מלכתחילה על פילוסופיה שגויה כפי שמעידים חוסמי הפרסומות. איך להתמודד עם העולם החדש המחייב לא להיות פולשני? נסכם זאת במשפט שאהבנו במיוחד: "במקום לנסות להפריע למשהו, תהיו המשהו עצמו". דוגמה שנתן לאחרונה אנדרו בראיון היא הסרט "לגו": "הסרט לגו הוא לא פרסומת שמפריעה למשהו אחר שאותו הגיע הקהל לראות. הקהל הגיע כדי לראות את הסרט "לגו", שהוא גם פרסומת".
2. "שיווק לעומק המשפך", מט היינץ
מט היינץ הוא הבעלים של חברת שיווק מצליחה ופובליציסט שהבלוג והפודקאסט שלו זכו להצלחה ולהכרה. בספר זה מנסה היינץ לשבור את הגבולות שבין שיווק ומכירות, שכבר לא רלוונטיים לעידן הדיגיטלי. אנשי שיווק, לטענתו, לא יכולים לברוח מהמספרים של השורה התחתונה. להיפך, עליהם לקחת אחריות על השיווק לאורך המשפך כולו – משלב המודעות ועד המכירה. אנשי מכירות, מנגד, חייבים להבין שהצרכן מקבל את המידע בעצמו וכבר לא זקוק לאיש מכירות קלאסי. משפט שאהבנו במיוחד: "אין שיווק ללא מכירות ואין מכירות ללא שיווק".
3. "תחושת בטן", בראנדטה גי'ווה
בראנדטה ג'יווה היא יועצת בינ"ל לחברות כמו אדידס ולינקד-אין ומומחית לסיפורי מותגים. גם ספריה הקודמים הפכו לרבי מכר. בספר זה עומדת בראנדטה פנים אל פנים מול הבאזז-וורד הכי גדול בתעשייה: BIG DATA ומזכירה לכולנו שלתחושות בטן ולהחלטות המתבססות על המיקרו-אקלים החברתי הקרוב לנו, יש חשיבות לא פחותה מאשר להחלטות המבוססות על ביג-דאטה. משפט שאהבנו במיוחד: "אם היינו פועלים על סמך מידע בלבד, כנראה שלא היה לנו סטאר-באקס, אייפון או גו-פרו".
קראתם ספרי שיווק מוצלחים במיוחד? נשמח לשמוע ולפרסם.