בעולם בו כל ילד מוציא אפליקציה, כדאי לבדוק למי זה בכלל משתלם
כשהגעתי בפעם הראשונה לחברה המתמחה בניית אפליקציות וביקשתי לקבל הצעת מחיר לבניית אפליקציה, נשאלתי שאלה מעניינת ולא צפויה: אבל למה לך אפליקציה?
באמת למה לי? האמת: כי חשבתי שזה מגניב, וחשבתי שהיא תגדיל את נפח הגולשים באתר שלי. רבים מאיתנו מתייחסים כך לאפליקציה: עוד דרך להציג את התכנים שלי במדיה נוספת: מכשירים ניידים על סוגיהם השונים.
ככל הנראה, זו טעות. ישנם עסקים ואתרי אינטרנט שכלל לא זקוקים לאפליקציה ושלא תקדם את אתריהם בכהוא זה. לעומתם, עסקים שבאמת זקוקים לאפליקציה, נדרשים לערוך מחשבה מעמיקה באשר לסוג האפליקציה הנדרש, ולהשקיע בכך מאמצים ומשאבים.
בין השאלות שנכון לשאול: האם האפליקציה מיועדת רק לסמארטפונים או גם לטאבלטים? מהו השוק העיקרי שחשוב לכם שייחשף לאפליקציה? האם מתחילים רק באנדרואיד או באייפון, או שהולכים מההתחלה על שתי האופציות? האם האפליקציה זקוקה למנגנון בילינג? האם האפליקציה היא רק שיקוף של האתר או שיש לה ערך מוסף? האם יש לכם תכנית עסקית לקידום האפליקציה באפ-סטור ובמרקט?