פירמידה היא קרוב לוודאי אחת הצורות ההנדסיות היציבות ביותר. לא לחינם הן ניצבות במקומן קרוב ל4,400 שנים כמעט ללא שינוי. אלא שאם ננסה להציב אותן במהופך, יתקבל ההיפך הגמור – מבנה רעוע שיקרוס במהרה. מבנה הפירמידה עומד המרכזן של תיאוריות רבות, המוכרת מביניהן היא "פירמידת מסלאו" (Maslow) והיא תקפה גם עבור בניה הירארכית של תכנים דיגיטליים. גם כאן, הצבה שגויה של אחד מסוגי התכנים בשכבה שאינה מתאימה, תערער את אפקטיביות התוכן ואת מעבר המסר אל המשתמש.
בבסיס הפירמידה עומדת ההנחה שלא כל התכנים נולדו שווים. פוסטים, כאלו הממלאים את הרשתות החבריות למשל, הם ה"פלנקטון" של אוקייאנוסי התוכן הדיגיטלי. הם קצרים, כמעט מקרוסקופיים, זולים וניתנים לתפוצה רחבה. גוף או חברה המעסיקים מנהל תוכן מוגבלים מבחינת הצורך שלא לעייף את הקורא בסטטוסים ובציוצים, ולא במשאבים הנדרשים להפקתם. גם יכולת המשתמש לספוג אותם גבוהה יחסית משום שהם אינם דורשים יותר מכמה שניות של ריכוז.
על שכבת הפוסטים מונחת שכבת המאמרים. לרוב מדובר במאמרים קצרים, בני 250 – 600 מילים. כאן נדרשת מהכותב מיומנות רבה יותר מאשר בכתיבת פוסטים קצרים, בעיקר מפני שרוב המשתמשים קצרים בזמן ומעדיפים מסרים מהירים ככל הניתן. מטבע הדברים, שכבת המאמרים תחשף יותר עבור משתמשים המחפשים מידע ולא עבור גולשים אקראיים שיתקשו יותר להתעכב על מנת לקרוא אותם.
השכבה השלישית היא שכבת הוידיאו. זו שכבה מצומצמת יותר משום שהיא יקרה ומסובכת יותר להפקה. אולם, היא מצויינת ליצירת בולטות והעברת מסרים מורכבים.
השכבה הבאה היא שכבת התוכן הדינמי, זו המיועדת מראש להיות משתנה מתמשך. למה הכוונה? אמר פילוסוף יווני שלא ניתן להכניס את אותה הרגל לאותו הנהר פעמיים. מדוע? משום שהרגל והנהר משתנים מרגע לרגע. כך גם שכבה זו. אם בעבר נמצאו בעבר בה פורומים וצ'אטים, הרי שכיום הנטייה היא לשלב בה תכנים דינמיים מרשתות חברתיות המעצימים את השיחה ואת חווית זמן האמת.
השכבה האפליקטיבית מחוללת את התכנים על ידי שורות קוד או משתמשים. התכנים, יכולים לההתמקם בווב או לחלופין במובייל. ההשקעה כאן בדרך כלל יקרה ועל כן רף הכניסה גבוה. בנוסף, גם כאן הסביבה תחרותית ולא קל לשכנע את המשתמש שבע האפליקציות, להשקיע ממרצו ולעיתים מממונו כדי להתנסות ולדבוק באפליקציה. על מנת שהשקעה זו תשתלם, על האפליקציה לייצר תכנים או חווית משתמש בעלות ערך מוסף גבוה. באפליקציות שכאלו יופיעו למשל: מפות, שאלונים או אפליקציות מורכבות יותר.
לסיכום, המשותף לכל השכבות שנזכרו הן הקווים המנחים של כל התכנים באשר הם: עליהם לפעול ע"פ כללי תרח"ב: תזמון, רלוונטיות, חוויה, בולטות.