להגיד שתחום אוטומציית השיווק צובר תאוצה זה חתיכת אנדר-סטייטמנט. אם אתם לא שם היום – אתם תהיו שם בקרוב, כי פשוט לא תהיה לכם ברירה. ה-Marketing Automation כאן כדי להישאר וגם לנצח, אם יודעים להשתמש בו נכון.

מה הקשיים בתפעול מערכות אוטומציית שיווק? תלוי מתי אתם שואלים

ארגונים שעדיין יושבים על הגדר ולא מטמיעים מערכות אוטומציית שיווק תולים זאת במגוון גורמים: עלות הטמעת המערכת, עלות אחזקתה, חשש ממורכבות המערכת, חוסר בכוח אדם שיֵדע להפעיל אותה ועוד.

במחקר שערכה Liana Technologies ב-2017, עלה שאכן הסיבות המרכזיות לאי הטמעת מערכות אוטומציית שיווק הן היעדר ידע (55.6%) והיעדר כוח אדם (48.1%). היעדר אסטרטגיית אוטומציית שיווק לא נתפס כחשש משמעותי – רק 33.5% אחוז ציינו אותו כגורם כזה, והיעדר תוכן ניצב רק במקום השישי – עם 18.4%.

אוטומציית שיווק

אולם, מתברר שהחששות הטכנולוגיים והתקציביים הם לא באמת העניין. לאחר שארגונים מקבלים החלטה ומטמיעים מערכות אוטומציית שיווק, החששות הטכנולוגיים אומנם לא מתפוגגים, אך יורדים בשרשרת החששות. עם זאת, נכנסים לתמונה מחסומים חדשים.

מערכות אוטומציית שיווק: זה לא באמת אוטומטי

כאשר שואלים חברות שהטמיעו מערכות אוטומציית שיווק מה המחסומים העומדים בפני הצלחה, התמונה משתנה. היעדר אסטרטגיה ניצב מעל כולם במקום הראשון (58%), בעוד מורכבות המערכת מאבדת את ההגמוניה (42%). החסם של היעדר תוכן עולה מ-18% לפני ההטמעה ל-31% לאחריה. כך לפי המחקר Marketing Automation Trends Survey, Three Deep and Ascend2.

אוטומציית שיווק

לפי מחקר נוסף, של Marketo & Ascend2, החוסר בתוכן נמצא במקום גבוה אף יותר, עם 40% מהארגונים שציינו אותו כחסם מרכזי.

הסיבה לכך פשוטה: מערכות אוטומציית שיווק הופכות לאוטומטיות רק לאחר שהושקעה בהן הרבה מאוד עבודה לא אוטומטית בכלל. בניית אסטרטגיית אוטומציית שיווק דורשת מחקר על המסעות הצרכניים של הלקוחות שלכם. שרטוט מערך התכנים הנדרש מחייב הִנדוּס משפכים שיווקיים חכמים. הפקת התכנים מחייבת השקעת עבודה ומשאבים.

העובדה ששימוש נכון במערכות אוטומציית שיווק מחייב חידוד מסעות צרכניים, משפכים שיווקיים ומסרים מדויקים לצרכנים באה לידי ביטוי בכך שארגונים שהטמיעו מערכות אלה ונשאלו מה הערכים המרכזיים ששימוש במערכות נותן להם הציבו במקומות הראשונים את שיפור המסרים ללקוח (68.5%) וחוויית משתמש טובה יותר ללקוח (45.9%). ומה עם "לידים"? הם במקומות השלישי והרביעי: "לידים איכותיים יותר" עם 37.7%, ו"יותר לידים" עם 34.9%.

אוטומציית שיווק

 מערכות אוטומציית שיווק הופכות אתכם לארגון טוב יותר

בעולם עמוס תכנים וערוצי תקשורת עם לקוחות, מי שישווק את התוכן הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון – ינצח. במובן הזה – הרובוט שבטנק ינצח. אלא מה? כדי שהטנק הרובוטי יוכל לנצח הוא חייב דלק ותחמושת: בכל נקודת מגע צרכנית, בכל פיצול באלגוריתם ובכל מעבר בין פלטפורמות הפצה, נדרש תוכן ייעודי שמתאים לאותו שלב ולאותה נקודה.

מערכות אוטומציית שיווק מחייבות תכנון אסטרטגי וטקטי, שרטוט מדויק של מסעות צרכניים ומשפכים שיווקיים ובעיקר הפקת הרבה מאוד סוגי תוכן: תוכן כתוב, ויזואלי ואפליקטיבי.

סטודנט שקבע פגישה עם יועץ אקדמי ולא הגיע אליה, אך מתעניין מאוד במימון שכר לימוד; אדם שהגיע לנסיעת מבחן ברכב, אהב את הנסיעה לפי העקבות שהשאיר ברשתות החברתיות, אך לא השלים הזמנה; אדם שמתעניין ברכישת דירה אך לא משאיר פרטים ולא מתקדם במשפך השיווקי – לכל מצב ולכל צרכן יש מסע צרכני שמחייב התייחסות בתכונית התוכן שתוגש לו בעזרת אוטומציית שיווק.

החדשות הטובות הן שהטמעה נכונה של מערכות אוטומציית שיווק, כזו שכוללת גיבוש אסטרטגיה כבר בשלבים הראשונים, תהפוך אתכם לארגון עם שיווק מחודד יותר, שמעניק ללקוחות חוויית משתמש טובה יותר ובעלת מסרים שיווקיים מדויקים יותר.

אז אין לכם מה לחשוש, ואין לכם מה לשבת על הגדר: אוטומציית שיווק תעשה לכם רק טוב.