רובע הבשמים

האתגר:

מתחם תיירותי-עסקי חדש הוקם בשוליה של מצפה רמון, במטרה למשוך הן את אוכלוסיית האיזור ותיירים ישראלים. בעוד בעלי העסקים מתגבשים במקום, החליטה המועצה המקומית, בשיתוף קרן מיראז' לבנות תוכנית שיווק דיגיטלית למתחם, שתמשוך אליו מקומיים, תיירים ובעלי עסקים.

כיצד ניתן למשוך קהל למתחם תיירות חדש, איך ניתן להציף את עושר בעלי העסקים במקום, ואיך עושים את כל זה כאשר המתחם עודנו בשלבי התגבשות מבחינת גם רעיונית וגם ברמת הנראות הפיזית שלו?

זהו האתגר שהוצב בפני המתכנה.

הפתרון:

הקמת אתר אינטרנט שיציף את סיפורו של הרובע, העסקים הייחודיים שפועלים בו, ואף יניע לפעולה – ביקור במתחם.

מתודולוגיית העבודה כללה:

1. איסוף מידע מהשטח: תחקירנים שלנו יצאו אל השטח וראיינו ראיונות עומק את כל אחד מעשרות בעלי העסקים במתחם.

2. מיתוג וויזואלי: את המידע שאספנו עיבדנו יחד עם הלקוח וגיבשנו לכדי נראטיב ממנו נגזרו המיתוג והעיצוב הוויזואלי של האתר.

3. אתר אינטרנט חכם: אתר האינטרנט שיקף, בראש ובראשונה חוויה "מצפה רמונית", אך הוסיף על כך שכבות תוכן רבות המחלקות את העסקים במתחם לפי קטגוריות שונות. בין פריטי התוכן באתר:

4. מידע טכני על דרכי ההגעה לאתר, לוח אירועים, ואופי העסקים בו.

5. כתבות קצרות על כל אחד מבעלי העסקים במתחם. כיוון שהמידע רב, בעלי העסקים חולקו לפי קטגוריות
חיתוך  שונות שיאפשרו חיפוש חכם ביניהן.

6. כלי אפליקטיבי לבניית יום בילוי ברובע הבשמים: הכלי אוסף באופן חינני ומשעשע מידע מהמשתמש על תחומי עניין שונים ואופני בילוי מועדפים, ובהתאם בונה לו האלגוריתם יום בילוי ברובע – המורכב מפסיפס של בעלי העסקים במקום, ובאופן שהאלגוריתם מציף את כולם באופן שווה (בהתאם לקטגוריות שלהם).

7. רשתות חברתיות- ניהול דף פייסבוק המציף את סיפורם של בעלי העסקים במקום והאירועים המתרחשים בו.

תוצאות:

עשרות אלפי כניסות לאתר בחודשים שלאחר הקמתו, עם זמני שהייה גבוהים. הנתונים הצביעו על שימוש גבוה בכלי האפליקטיבי הבונה ימי כיף ברובע, ועל משתמשים שהגיעו לשטח בעקבותיו. לאחר הרצת האתר במשך מספר חודשים הועבר שרביט הניהול למועצה המקומית שממשיכה את הקשר עם בעלי העסקים במתחם לצורך עדכון האתר באופן שוטף.

שורה תחתונה:

בתיירות, אין תחליף לעבודת שטח. נראטיב שנבנה על בסיס ממצאים מהשטח, הוא בהכרח מדויק יותר מנראטיב ש"מומצא" במשרד המנותק מהשטח. בנוסף, כדי להנגיש ידע המורכב מפריטים מרובים, יש הכרח להשתמש במגוון טכניקות כדי להנגישו – לרבות כלים אפליקטיביים חכמים.

התנדבות ישראלית - גוינט ישראל

מפעל הפיס

עמותת צו מניעה