את המשל על העני המקבל דגים במקום ללמוד לדוג אין צורך להציג. אבל את הקשר שלו לשיווק דיגיטלי – דווקא כדאי לחדד.

כמעט ואין פגישה ראשונה עם לקוח בה אין הוא מציין שהוא מצפה שעבודתנו תניב "לידים איכותיים". בדרך כלל מצפה אותו סמנכ"ל שיווק ל"קמפיין גוגל אדס" או ל"באנרים בוואינט". אלא שבעידן השיווק הדיגיטלי הנוכחי, מדובר בחשיבה לטווח קצר, כזו שעלותה גבוהה ותוצאותיה קצרות מועד. קמפיין שכזה, שמטרתו המוצהרת היא הבאת לידים – משול לחלוקת דגים במקום חכות (או עדיף: רשתות דיג חברתיות).

דייג חוזר מציד לידים

החכה או הרשת, הם לצורך העניין הערך המוסף שהנכסים הדיגיטליים שלכם מספקים ללקוח: בין אם מדובר באתר אינטרנט הכולל מגזין דיגיטלי העוסק בעולם הערכים של המותג שלכם ובין אם מדובר באפליקציה טכנית המסייעת ללקוחות לחשב מס שעליהם לשלם. האתר שלכם והמדיה החברתית הבנויה סביבו הם נכסים שיווקיים שטיפול נכון בהם יניב בסופו של דבר לידים מתמשכים. כאלה שימשכו את הלקוחות אליכם, תחת להשליך פתיונות אל הים הפתוח ולקוות לטוב.

מגזין דיגיטלי טוב ימשוך אליכם את הלקוחות, כיוון שאין מדובר בפתיון חסר ערך – אלא בתכנים שהלקוח הפוטנציאלי באמת רוצה לצרוך, וכיוון שאתם מספקים לו את הצורך הזה – הוא יגיע דווקא אליכם, ו"על הדרך" ילמד מה הנראטיב הארגוני שלכם, מה ייחודי בשירותים או במוצרים שלכם, ומכאן ההנעה לפעולה כבר פשוטה יותר.

הבאת לידים אינה יכולה להיות מטרה לטווח ארוך. הברירה הטבעית של עולם הדיגיטל מנפה את כל רודפי הלידים הסבורים ש"לידים זה שמחה".