כשהתותחים רועמים – מנהל דף הפייסבוק מתלבט:

  • הודעת תמיכה בצה"ל – זה פוליטי מדי? אולי מלאכותי מדי? ייתפס כניסיון לרכב על המצב כדי להשיג לייקים?
  • רגע, ואם לא נתמוך – האם ניתפס כלא פטריוטיים מספיק? מה יותר לגיטימי מלתמוך פומבית בצבא של המדינה שלך בשעת מלחמה?
  • המדינה שלי? אני מותג בינלאומי גוד דאם איט!
  • להמשיך בתכנית התוכן כרגיל? האם שייך להעלות מתכון לחצילים בפרמז'ן וחלב – כשכוחותינו אוכלים מנות קרב?
  • אלא  מה – ניתן לטרור לנצח ולמחבלים לחבל לנו בשגרה? חייבים לשדר עסקים כרגיל.
  • כרגיל? מה רגיל פה? הטילים המתעופפים או סרטוני השמדת המטרות של דובר צה"ל?
  • להעלות את הסטטוס המצחיק הזה? מה, זה הזמן לצחוק? כשיש חיילים הרוגים, פצועים, מיוזעים בשטח? כשכולנו כל כך דואגים?
  • ואולי זה בדיוק מה שכולם צריכים – קצת רגעי הפוגה מהחדשות? לחייך כדי לפרוק מתח?
  • למה בכלל אדם נכנס לפייסבוק בימים אלה? כדי לצרוך עוד חדשות – או כדי לברוח מהן קצת? לקשור את התכנים לאקטואליה – או דווקא לברוח ממנה?
  • בקהל יש הרבה אמהות ונשים שבניהן ובעליהן נמצאים בשטח. זה מצריך זהירות יתר על כל צעד ושעל. אז אולי בכלל לשתוק השבוע? לא יקרה כלום אם הפייסבוק לא יהיה פעיל שבוע.
  • פייסבוק לא פעיל שבוע? ייקח לנו שבועיים לשקם את זה, ואנחנו גם ככה רגע לפני אוגוסט.
  • מה אני עושה עם התגובות הלוחמניות מדי בעמוד? למחוק אותן נתפס כלא דמוקרטי – וצילומי המסך יפציעו כפטריות לאחר הפצצה של חיל האוויר. להתעלם – נתפס כחולשה, להגיב ולהעמיד במקום? עשוי להרגיז.
  • למה בכלל הפכתי להיות איש תוכן דיגיטלי? עורך דין לא היה לי מספיק טוב?

נקודת הפתיחה של דף עסקי בפייסבוק, ולבטח של דף מותג, היא מלכתחילה בעייתית. המותג ברשת החברתית נתפס אינטואיטיבית  כפולשני, הן על ידי המשתמשים הן על ידי פייסבוק. האמת? בצדק. שהרי למה המותג נמצא בפייסבוק או טוויטר? כדי לראות את תמונות הילדים שלכם בטיול השנתי ולתת לייק ללחם השיפון שאפיתם הבוקר,  או אולי כל זה מעניין לו את הסבתא והוא כאן כדי לגרום לכם לקנות עוד מוצרים שלו? בימי סערה החשדות גוברים אף יותר – שכן כל פיסת תוכן נקראת תחת זכוכית מגדלת, וגם סטטוס תמים כשה עשוי להתפרש כשועל המחבל בכרמים.

אז מה נכון לעשות? בדרך כלל אני ממליץ על "לעבוד מהראש": לבצע ניהול דף פייסבוק באופן מתודי, בהתאם לניתוח סטטיסטי של הנתונים ולפי תכנית מסודרת. בעתות מלחמה – אני פועל מהבטן. ליתר דיוק – מהלב.

האם זה מצליח? לפעמים זה פגיעה בול, לפעמים הסטטוס נופל בשטחים פתוחים, או מיורט בידי כיפת ברזל של משתמש. זה אנושי. ומותג שנתפס בקרב המשתמשים כאנושי – יכול רק להרוויח מזה.

נקווה כולנו לימים שקטים יותר ולמלחמות רק על המיקום בפיד שלכם.