מידי פעם, בעיקר בתור לרופא השיניים, אני פותח את הפיד של הטוויטר, ככה סתם – ללא #האשתג או  סיבה מיוחדת. זה פטנט לא רע להעברת זמן והפחתת חרדה טיפולית. הפעם כלל הפיד ציוץ של ליאור צורף לפיו נשארו לו הזמנות בודדות ליום עיון של איגוד השיווק הישראלי והזמין את העוקבים אחריו למלא בקשה מנומקת למה דווקא להם מגיע להיות מוזמנים. מבין השורות זיהיתי את הטריק הקלישאתי כמעט של מילוי שורות בכנסים בדקה ה90, העיקר שהספונסרים יהיו מרוצים.

שיווק דיגיטלי פורץ דרך

היו לי את כל הסיבות לא ללכת ליום העיון: להגיע ללב תל אביב ביום ראשון בשמונה בבוקר נחשב לסוג עינוי הנאסר באמנת ג'נבה, וכשהוא משולב במציאת  חנייה באזור הסינמטק, כבר מדובר על גיהינום של ממש. ובכלל – למי יש כח להיות חייכני וייצוגי, בזמן שכל מטלות העבודה השבועיות עוד מוטלות לפני?  רופא השיניים נראה לא כל כך מאיים פתאום.

אבל תחושת בטן עמומה שידרה לי שבכל זאת כדאי להגיע הפעם. בגדול ההימור השתלם. האולם היה מלא מפה לפה באנשי השיווק של מיטב החברות המובילות בארץ. התכנים של ההרצאות עזרו לי להבין שאנחנו מתקרבים לנקודת המפנה, ה tipping point  המפורסם שזוהה בראשונה בספרו של Malcolm Gladwell, בו מרבית אנשי השיווק יפנימו את מה שאנחנו ב"מתכנה לתוכן עברי בע"מ" מנסים לצעוק מראש כל מגדל – תוכן דיגיטלי ותוכן חברתי הם המנוע החשוב ביותר של השיווק האינטרנטי.

ליאור צורף התחיל את העבודה בשיתוף תובנות מהמסע המהפנט שלו ל TED. זה בנוסף לתובנות מעבודת הדוקטורט שלו על חוכמת ההמונים.  ישיר, חריף ובגובה העיניים.

ליאור צורף -Lior Zoref
ליאור צורף: "אחי, אתה לא רואה שיש לי פרזנטציה עוד דקה?"

לעומתו, דרור גלוברמן מחדשות ערוץ 2 הזהיר מהסכנות הכרוכות במנת יתר של און-ליין, לפסיכולוגיה, לסוציולוגיה ולדור העתיד.

Sandy Carter מ- IBM  (התואר שלה ארוך מידי, אז סלחו לי), תארה איך השילוב של 3 המעגלים- Social business, Big Data, analytics יוצרים את ה- Business Process  האולטימטיבי. היא הציעה לזהות ולטרגט את מובילי דעת הקהל הדיגיטליים שוב ממש כמו ש  Gladwell הציע בספרו. להפתעתי היא הציעה את Klout שעשוי להיות בעייתי.

Sandy Carter
"Sandy Carter: "ROI on Social is rea!l
Sandy-Carter-IBM
Ms. Carter, you had me at your first bullet point

דר. יעקוב גרינשפן עלה בפרזנטציה תזזיתית במיוחד על UX שהייתה משעשעת, אך התובנה שלו לפיה לאנשים שיודעים לרקוד יש גנים טובים יותר – היתה מזעזעת למדי באופן אישי.

בהמשך עלתה טל בן פורת, סמנכל"ית השיווק של דורקס שהתגאתה (ובצדק) בקמפיינים הויראליים של התנועה לשמירה על הבולבול (ואני חשבתי: נראה אותה מקמפיינת בדיקות קולונסקופיה שיניעו לפעולה).

מהמרתון של פאנל "מרצים ב-3 דקות" איני זוכר הרבה מעבר לדיבור מיותר על סקס, אולם עם תזכורת חשובה של שגיא חמץ שעתיד השיווק הוא במילה "טבעי" ובסיפור – הנראטיב שלך. בהמשך, אילן צינמן מ- Outbrain החדיר את המונח paid discovery לתוכן באופן די חלקלק.

אילן צינמן אאוטבריין
אילן צינמן: תקציב התוכן מטפס לראש הסולם
אילן צינמן מגדיר
אילן צינמן: מה זה "שיווק תוך-ני"

לקינוח קבלנו את נוי אלוש  הזינגה זינגה והאגדה שהבטיח לא לדבר יותר מידי על עצמו אבל ממש לא הצליח להתאפק. נסלח לו כי הוא השאיר אותנו עם אמירה חשובה שמדיה יש לשלב וש "אין דבר כזה ויראלי ובטח לא בחינם".

בדרך לרכב הסתכלתי לאחור על כברת הדרך השיווקית שעבר האינטרנט, ועל המקום הראוי שתופס התוכן הדיגיטלי בעולם השיווק החדש. אין ספק, הצרכן עומד להרוויח מכברת הדרך הזו. השתלבתי בתנועה העומדת מחפש את כברת הדרך החוצה מתל אביב.