על ערך מוסף וההתמודדות עם תסמונת האספרגר של צרכני התוכן

תוכן זה עניין של קונטקסט - דרוזית

על ערך מוסף וההתמודדות עם תסמונת האספרגר של צרכני התוכן

עמוק לתוך אמצע העשור השני של המילניום, ברור כבר לכל מי שעוסק בשיווק בדיגיטל שבמרכז הפעילות עומדת אסטרטגיית התוכן של המותג, המוצר או השירות שלכם. התוכן הוא זה שייצר את האנגייג'מנט ואת החיכוך עם קהלי היעד האם אני עדיין עומד סביב ההבטחה שלי שיצירת תוכן טוב ומעניין יגשים את פנטזיות השיווק שלכם?

אז זהו, שזה תלוי. היום זה קצת יותר מורכב ולא תמיד תוכן טוב ואף מעניין מספיק כדי לעשות את העבודה.

הצונמי של התכנים שוטף אותנו מכל עבר. יותר ויותר חברות וארגונים עלו על טרנד התוכן ומייצרים מבול של תכנים מסוגים שונים. יש כאלה שמנסים לדגדג אותנו על מנת לייצר אינגייג'מנט דרך דאחקות, אחרים מעדיפים קמפיינים של תכנים מכעיסים למיתוג (אגאדיר, גולדסטאר) או פעילות תוכן להשתלטות וניכוס אזורי עניין לפעילויות המיתוג.

התוצאה היא המשך ישיר של קרב המוחות בין הצרכנים למפרסמים ולמשווקים. כמו הגנת  עיוורון הבאנרים שמגנה על הצרכנים מפני פרסומות פולשניות,  אנו מתחילים להיות עדים לתופעה אותה אני מכנה The Content Aspersers, או בעברית- תסמונת האספרגר של צרכני התוכן. אספרגר מאופיין, בין השאר, בקושי לתקשר או ליצור קשרים חברתיים עם אנשים אחרים. בנוסף מתאפיין האספרגר בהתעניינות עמוקה רק בנושאים ספציפיים שמעניינים אותם. בדיוק כך גם צרכני  התוכן מתקשים להתקשר או להתחבר לתכני מותגים שנועדו לגרות להם את חלקי המח הימני שאחראי על היצירתיות, אומנות ובלאגן. הם גם פשוט לא מתעניינים בדברים שלא אמורים לעניין אותם. הם מדלגים על כל זה ולא סופרים את יצרני התוכן שלא מדברים אליהם בגובה העיניים ועל מה שמעניין אותם.צרכן תוכן עם אספרגר

אז מה עושים?

  1. ערך מוסף

אם יש דבר אחד באסטרטגיית התוכן בו אני ממליץ להשקיע בימים אלו זה ביצירת תכנים עם ערך מוסף. ומה לעזאזל זה "ערך מוסף"? חוץ משם מפוצץ למס רכישה, ערך מוסף בתוכן זה משהו שתורם לצרכן התוכן דבר ממשי כלשהו שמעניק לו יתרון. לדוגמא: מחשבוני סיכון, תחקירים בשטח, מתכונים לבישול בריא ללב, סימנים להתקף לב לצד סיפורי חולות, יעניקו לגולשים באתר בריאות הלב של הדסה, ערך מוסף אמיתי.

  1. מגולשים לצרכנים

התפיסה שלנו כיצרני תוכן צריכה להשתנות. אל תקראו למבקרים בתכנים שלכם יותר "גולשים", מהיום ראו בהם "משתמשים" או "צרכנים" ותנו להם כלים, תובנות, הוראות או כל דבר חוקי שבהם הם המשתמשים יוכלו להשתמש.

  1. עיקבו בהדיקות אחרי מדדי האינגייג'מנט

אם נתתם כלי בעל ערך למשתמשים סיכוי טוב שהוא יחזור להשתמש בו. סביר להניח שמדדי האינגיינג'מנט וחיי המדף שלו יזנקו הרבה מעבר לתוכן "רגיל".

  1. נקו את כל הרעש מסביב והנמיכו את האגו

אם אתם רוצים שהתוכן בעל הערך המוסף יעבוד, נקו את המסרים ואת דפי האינטרנט מהסחות דעת מיותרות . פחות רעש = יותר שימושיות = יותר הצלחה לתוכן. כן, אתם יודעים, נתתם כלי או תוכן שימושי, אל תציפו אותו ותחסמו אותו במסרי שיווק אגרסיביים מידי.

  1. קונטקסט

הגישו את התוכן כשהוא רלוונטי ובקונטקסט הנכון. אם התוכן מוגש טרי, חם ובזמן – הוא יעבוד הרבה יותר טוב. למשל לוח תרבות נגב, נותן לדרומים, או לחובבי הז'אנר, ערך מוסף בקונטקסט בידורי ולייף סטיייל ומוגש בזמן אמת דרך הרשתות החברתית.

לסיכום, ההצלחה העתידית של התוכן הדיגיטלי שלנו תהייה תלויה ביכולתנו לייצר לצרכני התוכן שלנו, קרי, המשתמשים – תכנים בעלי ערך מוסף. הכניסו ערך אמיתי לעומק תוכניות התוכן שלכם או צפו להעלם בפיד אל השקיעה. וזוכרים? אין יותר "גולשים". אולי רק כאלה שגולשים לאתר של קורונה.

דרור גליקסמן
dror.webwhile@gmail.com

Internet Marketing, Digital Marketing Ecommerce and ebusiness strategist