שימו לב, זה קורה. באיחור האופנתי הרגיל לעומת חו"ל – אבל זה קורה. חברות ה SEO מתחילות להכיר בעובדה שבעצם מה שמניע את העשייה שלהן – זה התוכן. פחות טכני – יותר תוכני. ופה מתחילה הבעיה שלהן: הפקת תוכן איכותי משמעה עבודה סיזיפית, יום יומית, של עשייה ויצירה. עובדה זו נוגדת לחלוטין את ה-DNA  של תעשיית ה SEO הקלאסית. בעוד שפת התוכן היא עברית או אנגלית, אנשי הSEO מחפשים קיצורי דרך בשפת האם שלהם- PHP.

אז הם מבטיחים לנו כלי ניתוח וכלים להפצה אוטומטית וטרקינג ושמקינג, הכל חוץ מהאתגר האמתי של העסק בו הם מטפלים, אתגר ששום כלי בינה מלאכותי לא יכול לספק: הרגע בו יוצר התוכן הדיגיטלי יושב מול הקאנבס שלו ומפעיל את קסמו. תקראו לי רומנטיקן חסר תקנה, אבל בשנים הקרובות אני לא רואה שום בוט או סקריפט באופק שיכול להחליף את היצירה האנושית, כזו שיודעת להבין את מה שמניע את קהל היעד, להעזר בעשרות שנים של שיחבור חברתי על מנת להכיר ולהבין את הניואנסים ומצליח לחדש ולהפתיע ואף ליצור חיבור רגשי עם הקהל שלו.

יאללה קאסמים

ובחזרה אליך יונית
ובחזרה אלייך יונית

בהיעדר בוטים חכמים ורגישים מספיק, נאלצים אנשי הSEO היותר מתוחכמים לעקוף את האיכות והיצירתיות בפתרון מפוצץ: הפצצה. הם פשוט קונים עבור לקוחותיהם תכנים לא איכותיים בכמויות אסטרונומיות שמזכירות קצת ירי סטטיסטי של רקטות קאסם: אולי אחד מתוך מאות יפגע, השאר ינחתו בשטח פתוח. כשגם הארסנל הפרימיטיבי הזה נגמר – לוקחים תכנים קיימים ומערבבים היטב עד ליצירת טחינה בטעם ריפרפסינג. הכל, רק לא להכנע למה שההגיון ומאט קאטס מגוגל זועקים בקול גדול: יצרו תוכן מעולה. השאר יקרה לבד.

שימורי תירס

ללא חומרים משמרים?
ללא חומרים משמרים?

אז בואו נגיד שההפצצה הצליחה ופעילות הSEO הצליחה לגרום לכניסות וצפיות בדף, קושי לא מבוטל בעידן  הפנדה – השינוי האלגוריתמי של גוגל, מה קורה לאנשים שהגיעו אל הדף?  הם מגיעים למסיבה הכי לא מושקעת בעולם. במקום לפגוש באתר מזון גורמה ומופע מוזיקה של הרכב חי ודינמי – מגישים להם שימורי תירס עם קצת ביסלי ומוזיקת מעליות. איך אמר יורם ארבל? ככה לא יוצרים engagement. הגולשים אינם שבויים של העסקים – יש להם שפע אופציות אחרות ושפע מקורות אחרים לצרוך מהם תכנים שיבדרו אותם, יועילו להם או ימשכו אותם מכל סיבה אחרת. לא השקעתם בתוכן שלכם? הגולשים ירגישו מייד – ויבצעו נטישה עם באונס רייט עצבני במיוחד.

הבונוס- חיי מדף

תוכן איכותי לא רק מדביק קהל יעד ויוצר אינטראקציה איתו. כשהתוכן מושקע וחכם – הוא נשאר רלוונטי להרבה זמן. הנה, למשל, דוגמה מעבודת השיווק של המתכנה: בנובמבר 2012 גיל סלוביק ערך ראיון עם אבי לן, מסטטוסים מצייצים  ראיון מושקע עם שאלות שמעניינות מאוד את המשווקים באמצעות רשתות חברתיות. היום, כמעט שנתיים מאוחר יותר, הראיון איתו אחראי ליותר מ5% מהתוכן האורגני שלנו באתר. אפשר לומר בוודאות שהיה זה טיל חכם, מונחה לייזר, הפונה לאוכלוסיית היעד של המתכנה. קשה מאוד היום, ובודאי בלתי כלכלי לנסות לרמות אלגוריתמית איכויות תוכן. לעומת זאת עבודת תוכן דיגיטלי נכונה תתגמל אתכם בתוכן עם חיי מדף ארוכים – נראות מתמשכת ואפקטיבית.

אבי-לן- סטטוסים מצייצים

אחד ממשלי איזופוס מספר על שועל שהקניט לביאה ואמר לה: אנחנו מולידים חמישה או שישה גורים בכל המלטה, ואת – רק אחד. ענתה הלביאה: אחד – אבל אריה!