סבתא אפתה את עוגת התקציב השיווקי ל2013. נתנה לפרינט, נתנה לשילוט חוצות, נתנה לטלמרקטינג – ולדיגיטל לא נשאר. הלכה הלכה האפקטיביות וגוגל מחפש אותו עד עצם היום הזה.

תקציב שיווק 2013
סבתא ועוגת התקציב השיווקי

דוגמא? בבקשה. חברת דפי זהב השקיעה 2 מליון ש"ח בקידום המדריך המודפס שלהם. השנה? 2007. מיותר לציין שבשנה זו חדר האינטרנט כבר לכל בית ואף החל לחדור אל המכשירים הסלולריים. מה היתה האפקטיביות של הקמפיין השיווקי הטלויזיוני שהופק באמצעות אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ? שאלו את עצמכם מתי לאחרונה פתחתם מדריך מודפס.

נראה כי למרות שעולם הפרסום הולך ומשתנה בקצב מסחרר, רוב מנהלי השיווק עדיין מעדף את הכלים הישנים, אלו שהוא מכיר. כך, גם 2007 היא כבר מעין "פרה-היסטוריה" מבחינת עדכניות הפרסום ברשת בכלל ובניו-מדיה בפרט.

אנשי שיווק שעיניו בראשו זיהו היטב את מעבר מרכז הכובד מהמדיות המסורתיות למדיה הדיגיטלית. תוכן שיווקי באינטרנט כזה המופנה אל הרשתות החברתיות, המנוסח בחכמה על ידי כתיבת מאמר לאינטרנט או כתבת סקירה לאינטרנט הופך להיות מנוע השיווק החשוב ביותר.

כתיבת בלוג איכותי על בסיס קבוע, ניהול נבון של דפי הרשתות החברתיות, קידום במנועי חיפוש באמצעות תכני איכות – כל אלה הולכים ותופסים מקום על חשבון הפרינט, השילוט והמדיות המסורתיות.

אין ספק שעולם הפרסום המסורתי איתן וכבודו במקומו מונח, אולם הפערים בין נתחי התקציב המוקצים למדיות אלה, לעומת הנתחים הזעומיםן המוקצבים לתוכן דיגיטלי, הם בלתי נתפסים ואין בהם היגיון כלכלי, אסטרטגי או שיווקי.

מי שלא יקצה פרוסה מכובדת בעוגת תקציב השיווק לתכנים דיגיטליים, הוא סבתא שהזניחה את הנכד בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להצליח.