עסקים רבים כבר הפנימו היטב שתוכן שיווקי טוב חייב לכלול מאמרים, סקירות וכתבות שעוסקים במנעד הנושאים הסובבים סביב ליבת העסק. אם אתם משווקים אביזרים לטלפונים חכמים, כדאי שיהיו באתר שלכם סקירות על גאדג'טים ומוצרים היקפיים לטלפונים חכמים, השוואות מחירים וסרטוני הדרכה לתפעול פונקציות מתקדמות באייפון 5 או גלאקסי 3.

אבל כשאתם בתחילת הדרך, ועוד אין לכם מאסת גולשים באתר, מי בכלל ייחשף לתכנים שלכם? שאלה מצוינת. השיטה בה אנו דוגלים היא לשלב בין שני סוגי תכנים עיקריים:

1. תכני הדבקה: תכנים מיוחדים, דביקים, שיכולים לזכות לשיתופים ברשתות החברתיות, ויפנו גולשים אל האתר שלכם.

2. תכני ליבה: תכנים העוסקים בליבת העסק, יושבים דרך קבע באתר שלכם, ואשר אליהם ייחשפו גולשים חדשים שיגיעו דרך תכני ההדבקה, וגולשים חוזרים שכבר למדו עד כמה התכנים שלכם יעילים ומועילים.

לדוגמא, עבור עמותת "צו מניעה" הפקנו גם תכני "הדבקה" (הפשקוויל שהבעיר את וואינט) וגם תכני ליבה (סרטון "מרתון התירוצים" שתראו בסוף מאמר זה, ואשר נועד לגעת ולהניע לפעולה אנשים שכבר הגיעו לאתר של העמותה).

לא כל תוכן הדבקה חייב להיות סרטון ויראלי יקר להפקה, ולא כל תוכן ליבה מחייב סקירה בפועל של 100 מסעדות ברחבי ישראל. כתיבה חכמה של מאמרים לאינטרנט וחשיבה מחוץ לקופסא (על באמת, לא בססמאות), יכולים לעשות את זה על בסיס קבוע, ולהביא תוצאות לאורך זמן.

סרטון המעביר "תכני ליבה":