כתיבת תוכן מעניין

מי רוצה להיות משעמם? אף אחד. אז מה ההפך של משעמם? מסקרן? מגניב? מעורר? קשה להגדיר מראש  מה זה משעמם, אבל כנראה שזה אחד מהדברים שכשנראה אותם נדע שהם כאלה.

עד כה, העלבון הכי אכזרי שהיו יכולים להגיד עליכם בעידן הדיגיטלי זה שאתם משעממים. להיות משעמם זה הרבה יותר גרוע מלהיות גס רוח, אכזרי או אפילו סתם אדיוט. לא מאמינים לי? הסתכלו על הדוגמאות  הבאות:

לכאורה ברור שלהיות בצד האפור של הטבלה זה מבאס. מי לא רוצה להיות מגניב? מי רוצה להיות חתום על אתר משעמם? אז זהו, שכל מה שחשבתם על חווית משתמש מעניינת הולך להשתנות.

בעולם השיווק, אין שום חדש בצורך לחדש, לייצר עניין ולייצר בידול.  הכלל הזה לא נשכח גם כשזה הגיע לאתרי האינטרנט. יותר מידי לקוחות הראו  לי אתרים של המתחרים או הקולגות שלהם ואמרו  לי שהם "רוצים כזה אתר". אני תמיד התאמצתי  לשכנע את אנשי השיווק לבחון את האתרים של המתחרים שלהם על מנת לקבל רעיונות מה לא לעשות, גם בגלל שזה כבר נעשה וגם בגלל הנטייה ליישר קו.

 

מהפך בהרגלי הצריחה

רף הגירוי של צרכני התוכן הדיגיטלי היום כל כך גבוה שעל מנת לרגש אותם המשווק מרגיש שהוא צריך לעשות שמיניות באוויר או לזרוק אנשים מהחלל כדי לייצר אינגיג'מנט. תשאלו את רדבול. זה בהחלט מסביר את הצלחתן של תופעות צרחניות כמו מירי רגב או דונלד טרמפ, אבל האם זה באמת נכון לכל מותג ומוצר והאם זה בכלל נכון כאסטרטגיה לטווח ארוך?

לדעתי, אנחנו הולכים לראות שינוי תפיסה ריאקציוני, בו כל נושא הריגוש הולך להתהפך. כשצרכן התוכן נכנס לאתר האינטרנט של הבנק שלו ברוב המקרים הוא רוצה פשוט  לראות מה היתרה שלו,  ולא שתבלבלו לו את השכל עם מסרים מיתוגיים רועשים. במיוחד אם הוא עושה את זה מהנייד, ואכן הוא עושה את זה מהנייד במספרים הולכים וגדלים. הצרכנים הולכים והופכים לקהים למסרים הצעקניים ומתחילים לחסום אותם תודעתית.

יחי המינימליזם

פרויקט חשוב שיש לשים לב אליו, שמרמז על שינוי תפיסה בחווית המשתמש  הוא פרויקט האצת דפי המובייל AMP– של גוגל. גוגל מקדמת דפים בחיפוש סלולרי הפועלים בעזרת הטכנולוגיה החדשה. בסופו של דבר המסר של הפרויקט של גוגל הוא – במובייל, אל תבלבלו לאנשים את המח, תנו להם את מה שהם מחפשים והנגישו להם את השימוש. המשמעות היא שחווית הweb צועדת לכיוון נקודת מפנה בה המינימליזם והדיוק יתוגמלו.

 

דפי האינטרנט שיוגשו בפורמט המתאים לAMP  יהיו מהירים מאוד אך מעוצבים במינימליזם ללא תמונות או קבצים כבדים, מה שמחזק את הטענה שאנו עומדים לראות מעבר לאתרים שמתחרים למי יש תכנים יותר נקיים, מדויקים שעומדים בזכות עצמם לא בגלל שהם יודעים לצעוק יותר חזק אלא בגלל שהם מספקים למבקרים פתרונות או תשובות לצרכים  שלהם במהירות וביעילות.  זאת כמובן עד שהVR יכנס למיינסטרים ויטרוף שוב את הקלפים.