בימים אלה שנדמה שבכל פינה מוקם חלל עבודה משותף – "חממה". גילוי נאות:  גם המתכנה החלה את דרכה בחלל כזה במודיעין והתבשמה מאדי הסטארטאפ באוויר.  אז אנחנו כבר יודעים שכל סטארט אפ מתחיל יודע ששם המשחק כיום הוא יצירת נראות, בידול ובולטות. כי הרי גם אם יש לכם רעיון פגז ויצאתם לשוק בזמן ויש לכם אפילו מימון ותקציב, כלומר עברתם את רף הכניסה למשחק הסטארטאפיסטי, סביר להניח שאתם מתחרים ראש בראש עם לא מעט מיזמים דומים ויזמים לא פחות מוכשרים וסקסיים מכם. המשמעות היא שגם כשאתם בטוחים שהגעתם למנוחה ולנחלה מבחינה מוצרית, מבחינה שיווקית אתם רק בנקודת ההתחלה. המסקנה: אם עוד לא התחלתם לייצר תוכן באופן רציני, למה בדיוק אתם מחכים?

איזה תוכן אל תעשו?

אל תעשו תוכן אם אין לו ערך אמיתי

לסטארט-אפ שלכם יש סיפור שצריך לספר אותו. הסיפור חייב להיות מושתת על הנראטיב הארגוני האמיתי שלכם. רק כך ניתן ליצור את המגע והמעורבות האמתיים עם קהלי היעד. הנראטיב הארגוני הוא עמוד בנשמתו של הסטארט-אפ, ולא סתם "וייב" מגניב.  אז זכרו: לתמונות ופוסטים של אווירה שבה חבורת היפסטרים מדליקים נרות במסיבת החנוכה של החברה יש מעט מאוד ערך. לקהל היעד של הסטארטאפים, במיוחד אלה שבעולם הדיגיטל, יש מעט מאוד זמן ועניין בסיפורי סבתא. הם רוצים להבין מה המוצר שלכם עושה ומה יוצא להם מזה, כלומר, מה התועלת (benefit) בלהשאיל לכם את הזמן, המח והכח על מנת לבחון אם המוצר שלכם שווה את זמנם.

אל תעשו תוכן שפוגע במיצוב שלכם

מאוד מפתה לעשות תוכן ב"שלוף", אבל גם אם אתם סטארטאפיסטים שבא להם לעשות תוכן "דאחקה" – קחו בחשבון שיום אחד הוא יכול לצוץ ולפגוע בכם. לכן היצמדו למיצוב שלכם וכוונו תמיד לשיח בגובה העיניים של קהל היעד. ובכלל, תם עידן הדאחקות

אל תנסו להיות פעילים בכל מקום כל הזמן

זה באמת נחמד ולעיתים אף חשוב להיות פעילים ברשתות החברתיות השונות, אבל אם אתם באמת סטארטאפיסטים ואתם לא שימעון פרס, אין לכם את הזמן והמשאבים להיות פעילים בכל הרשתות בו זמנית ושום תוכנת ניהול מרכזית לא באמת מחליפה נוכחות פעילה.  שאלו את עצמכם באיזו רשת קהל היעד שלכם נמצא והתמקדו בה.

אל תעשו תוכן רק בגלל שהוא טרנדי

ממים, סרטונים של היטלר עצבני, חברים, רדו מזה.

 

איזה תוכן כן תעשו?

– עשו תוכן ממוקד ורלוונטי:  התוכן חייב להיות ממוקד ורלוונטי לקהל היעד ולעשייה שלכם.

– עשו תוכן בעל ערך: אתם מנסים להתחכך עם קהל היעד שלכם ולכן – התוכן גם חייב להיות בעל ערך אמיתי. כזה שלא רק מכניס את המשתמשים לאווירה אלה גם נותן להם תשובות אמיתיות לצרכים שלכם.

– עשו תכנים אפליקטיביים ומשולבים במוצר: דמיינו, איך הייתה נראית Airbnb  Trip Advisor או Rest, ללא שכבת התוכן של הreviews? תנו למשתמשים את הבמה לספר גם את הסיפור שלהם וחברו אותו למוצר או לתוכן ככל הניתן. תוכן אפליקטיבי יכול להיות גם פשוט ולהשתלב ברמת הפיצ'ר במוצר. לדוגמה – מוצרי הכושר והאימון האישי של  fitbit מאפשרים למשתמשים לספר לעצמנו את הסיפור של האימון היומי שלנו באינפוגרפיקות דינמיות שאף ניתן לשתפן.

העזו: יתרון בולט לסטארטאפים לעומת חברות ותיקות וממוסדות זו היכולת לקחת סיכונים ולהעז. גם בתחום התוכן, העזו, מיתחו את הגבולות, גלו יצירתיות.

אם אתם עדיין מהססים או רוצים קצת דוגמאות להשראה, המצגת הבאה של מכון התוכן האמריקאי על פעילויות תוכן של עסקים מתחילים, תעורר בכם תיאבון.

לסיכום, כסטארטאפיסטים בעשיית התוכן השיווקי שלכם יש 3 מילים שאתם צריכים לזכור- מיקוד, ערך ושילוב.

עשו תוכן ממוקד ורלוונטי, וודאו שהוא מייצר ערך מוסף אמיתי ושלבו אותו במוצר שלכם.

בתמונה – החומוס של הג'ינג'י בקיבוץ עינת – סטארטאפ עם תוכן מנצח 🙂