קו רעיוני דק מחבר בין רדבול לבין סודהסטרים.

עד שנת 1987, המשקה המוכר כיום כ"רד בול" היה משקה תאילנדי שנמכר בפחית מוזהבת ולא מאוד אטרקטיבית בשם "Krating Daeng". דיטריך מאטשיץ, איש עסקים אוסטרי, נתקל במשקה במקרה והחליט שהוא רוצה למתג אותו מחדש. הוא רוכש את המותג התאילנדי, מעביר אותו מיתוג מחדש ומתחיל לשווק אותו באירופה. השאר – היסטוריה: תוך שנים ספורות הגיעו היקפי המכירות השנתיים של רדבול ל 1.3 מיליארד דולר וכיום נמכר המשקה ביותר מ 130 מדינות ברחבי העולם עם שווי שוק אדיר ומיליארדים רבים של פחיות שנמכרות מדי שנה.

המותג "סודהסטרים" נרכש על ידי "סודה קלאב" ב 1998, אך עד שנת 2006 הוא דישדש. בשנת 2007, לאחר שנרכש על ידי קרן "פורטיסימו קפיטל" שבבעלות יובל כהן ודניאל בירנבאום, עבר המותג מיתוג מחודש. גם כאן התוצאות לא אחרו לבוא: המותג הפך להצלחה בינלאומית, הציג שווי שוק של מעל מיליארד דולר בשנת 2011 וכיום נמכר ב 45 מדינות.

האם זהו כוחות של "מיתוג מחדש"? לא. אלה הן דוגמאות לחשיבה מותגית באסטרטגיה אותה כינה סיימון סינק "Start with the why". לפי אסטרטגיה זו, מותגים רבים לא שואלים את עצמם שאלות עומק לגבי המהות שלהם: מה הסיבה בגינה הם קיימים בעולם ואשר בגללה הם קמים בבוקר לעבודה. אם נשאל אותם "מי אתם?" הם ישיבו בדרך שתציג מה הם עושים, ולא למה הם עושים אותו.

רד בול וסודהסטרים הציבו בפני הציבור את ה"למה"

רד בול הציגה עולם עשיר של אקסטרים, אנרגיות, וספורט-פאן, עולם שהפך להיות חלק מהדנ"א של המותג וקשר בין משקה אנרגיה לפעילויות מלאות אנרגיה שחורגות משגרת היומיום. עולם התוכן הזה לא נתפס כמלאכותי, כיוון שהנראטיב אמיתי ורדבול דואגת שנדע את זה, בין השאר, על ידי תמיכה באירועים וקבוצות ספורטאים שקודם לא זכו להתייחסות מספקת. לפעמים, ברגעים בהם נדמה לנו שגם האקסטרים הפך לנורמה, מגיעה רדבול ופוערת את פיותינו מחדש באשר להגדרות האקטסטרים כשהיא משליכה צנחן מהחלל בשידור חי.

סודהסטרים הפסיקה לדבר על מה המוצרים שלה עושים במטבח. במקום זאת היא הציגה את הסיבה בגינה היא קיימת בעולם: לשמור על הגלובוס, להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים, לחזור למשקאות טבעיים יותר. אם ארגון יצרני בקבוקי הפלסטיק מתחיל לחשוש מהקמפיינים של סודהסטרים ומאיים לנקוט בצעדים משפטיים, כנראה שסודהסטרים באמת יוצרת אימפקט בתחום ולא סתם משתמשת בסיסמאות שנשמעות טוב.

רוצים להתבלט? זה לא יקרה מחיפוש אחר טרנדים עולמיים וניסיון לדבוק בהם. זה יקרה כשתמצאו את הנראטיב של הארגון שלכם ואשר אליו אתם יכולים להתחבר באמת. אם תהיו אמיתיים ותדבקו בנראטיב שלכם – גם הציבור יתחבר אליכם.