כרזת "כנס מודיעין השני" והאירוע שנפתח בעקבותיה

"כיצד תאכילו את מפלצות התוכן", זה היה שם ההרצאה שנשאתי בפני קהל יזמים צעירים בדרום, ברור היה לי כותרת שכזו תעיר במעט את הקהל המנומנם שבילה כמעט יום שלם בסשן הרצאות שארכו כאורך מלחמת מאה השנים.

קנה המידה שלי להצלחתה של הרצאה מתבטאת מורכב משלושה מדדים: מספר הנוטשים את האולם, מספר הגולשים בסמרטפון ועוצמת הגערות להן זוכה בעליו של מכשיר סלולרי המפריע למהלך ההרצאה בצילצוליו. בעוד על שני הראשונים להשאר נמוכים, ככל שעולים הדציבלים בזמן המחאה השלישית, כך נמדדת הצלחתו של הדובר.

במקרה הנ"ל היו המדדים טובים בהחלט. הסברי לצעירים שגדשו את האודטוריום הקטן הסתכמו בעקרון פשוט: ערוצי התוכן הם מפלצות רעבות לתוכן איכותי וכדאי שתנצלו זאת לטובתכם. אל תבזבזו משאבי זמן וכסף על שיטות הפרסום הישנות. אם התוכן יריח טוב ויטפטף שומן, המפלצות תבלענה אותו מבלי שתזדקקו לרכישת שטחי פרסום יקרים או ליח"צנים.

העמוד הראשי של YNET, מכאן הכל התחיל

הקהל מבחינתו נותר ספקן ולכן החלטתי לשלוף שפן יומרני מן הלפטופ. הכרזתי באזני המאזינים כי בשבוע הקרוב יתקיים ניסוי שיאושש או יפריך את יעילותה של שיטת האכלת המפלצות. "ביום חמישי הבא" הודעתי, "יתקיים כנס מודיעין השני בנושא צ'אק נוריס, כולכם מוזמנים".

הקהל חייך אך נשאר ספקן. באיזה כנס מודיעין שני מדובר, אם מעולם לא שמעו כלל על הראשון? ומי הם לעזאזל המופרעים שיקדישו ערב שלם לכנס בנושא כוכב פעולה מזדקן מן הסבנטיז? לתהייות הקהל השבתי, כי מדובר בכנס נונסנס למהדרין שמטרתו, מבחינתי, לבחון את רעב התקשורת לסיפורים יוצאי דופן וכך היה. 2

עורך הדין גיל סלוביק, ממארגני הכנס, מתראיין לתכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10.

ב20.3.14 התקיים בחממת הסטארטאפ MESH במודיעין הכנס המדובר. התייצבו בו חבר כנסת (זבולון כלפה, הבית היהודי) שפתח את הערב, טייס בדרגת סגן אלוף, סופרים, אנשי תקשורת, פרופסורים, אנשי עסקים ואפילו דמות בכירה ממשרד החוץ שכיהנה בעברה כקונסול ישראל בהאנוי, וייטנאם. כולם היו שותפים לעניין אחד – דיון במשנתו של צ'אק נוריס.

3

אסף וול מיזמי הכנס, מתראיין לתכנית האקטואליה של לוסי אהריש בערוץ 2

התוצאה? ובכן לכנס לא הוזמן ולו איש תקשורת אחד ולא נעשה שימוש ביח"צנים או במסרים. השמועה כי כנס כזה עומד להתרחש התפשטה מאליה. כתוצאה מכך, רשימת ערוצי התקשורת שהעניקו לכנס במה נדיבה התארכה כרשימת קניות של משפחה ישראלית בערב ליל הסדר.

4

צ'אק נוריס – גם בתקשורת המגזרית

למעשה, שני שותפי ואנוכי איננו מצליחים להזכר בכל כל התקשורת שעטו עלינו ושלהם התראיינו.

7

החל מתחנות רדיו כגלי צה"ל, רשת ב', רדיו אמצע הדרך ואפילו שיחת טלפון מפתיעה של שי ודרור. עמוד כפול במגזין 24 שעות של ידיעות, ידיעה בעמוד הראשי של YNET, ראיונות בערוץ 10, ערוץ 2, כתבה נרחבת באנגלית ואפילו ל"ידיעות הקיבוץ" ו"כיפה" הגיע שמעו של הכנס.

5

ח"כ זבולון כלפה, ממשתתפי הכנס, בשיחת טלפון מפתיעה משי ודרור

כל האייטמים הללו הכילו בתוכם גם את המידע כי את הכנס יזמה חברת "המתכנה" ושכאמור, התרחש בחממת הסטארטאפ MESH ובזה דיינו. הנתונים הנ"ל מראים כי יצירתיות בבחירת נושא והיכולת לבצע אותו, מביאה חשיפה. אני משער שהסיבה לבמה הנרחבת שניתנה, נעוצה בעובדה כי אין מדובר רק בתוכן מקורי, אלא גם בפלטפורמה ייחודית. בעוד משרדי הפרסום ממשיכים להציג רעיונות וסלוגנים יצירתיים על אותם עמודי דפוס, אוטובוסים ומסכי טלויזיה, הרי שאנו יצרנו צינור מידע חריג, כזההמושך את אור הזרקורים בצורת כנס אקדמי רציני לחלוטין כפי שרק נונסנס יכול להיות.

אם כך מ.ש.ל: מפלצות התוכן רעבות, למה לא תזרקו להם איזו עצם?

6

כנס צ'אק נוריס, מנה ראויה גם עבור מפלצות דוברות אנגלית