כולם שותפים בבניית המגדל הזה, אך לא מדברים באותה שפה. המתכנתים לא דוברים את שפת התוכן, אנשי התוכן לא יורדים לסוף דעתם של אנשי חוויית המשתמש, ואלה לא מבינים את אנשי ה-SEO. התוצאה: גילוי מאוחר מדי של סדקים בתכנון האסטרטגיה הדיגיטלית, וזה קורה לפעמים רגע לפני ההשקה המיוחלת.

את התופעה הזו אנחנו פוגשים שוב ושוב: פרויקט תוכן שיוצא לדרך בלי שיש דו"ח SEO מסודר שילווה אותו, אתר שעולה לאוויר בלי ששכבת התוכן בו מאפשרת לסוגי התכנים השונים להופיע כמו שצריך, וקמפיין דיגיטלי שרץ לו להנאתו מבלי שפיקסלים הוטמעו בו כמו שצריך.

הדרך הטובה ביותר למנוע את הכאוס, היא להתחיל כמו שצריך. לא משנה מהו הפרויקט הדיגיטלי שעל הפרק, יש מתודולוגיה מסודרת בפיתוחו:

  1. גיבוש אסטרטגיה דיגיטלית: הבנת שאלות יסוד כמו מטרות ברורות של המיזם לאורך זמן, הדרכים למדוד הצלחה בשלבים, הגדרה של קהלי היעד ושל הכלים הדיגיטליים הנדרשים כדי להגיע אליהם. שלב זה מסתיים במסמך אסטרטגיה הכולל גיבוש מטרות שיווקיות, חידוד המסרים, והפלטפורמות שיש להקים כדי להשיג את המטרות.
  2. אפיון הפלטפורמות: זהו השלב בו יש לגבש את כל הגורמים הרלוונטיים לפיתוח הפלטפורמות – יהא זה אתר, דף נחיתה או אפליקציה. הגישה הנכונה היא הוליסטית: לא מתחילים עם גורם אחד ומחליטים שהוא הגורם המרכזי, נניח חברת הפיתוח, אלא מגבשים את כל הצוות הרלוונטי: חברת הפיתוח (כולל חוויית משתמש ועיצוב), אנשי השיווק, אנשי התוכן, אנשי ה-SEO, ומנהל הפרויקט. כל אחד מהגורמים מציג את הזווית שלו ומתוך פגישה זו מתגבש מסמך אפיון המתייחס לכל הצדדים והפנים.
  3. גאנט ביצוע בגישת SCRUM: אחרי שכל הצוותים הכירו זה את זה, למדו על הצרכים זה של זה, ניתן לבנות את גאנט הביצוע. מומלץ לשמור על גאנט גמיש, עדיף בשיטת SCRUM המאפשרת לצוותים השונים להמשיך פיתוח בעצמם תוך קיום אינטראקציה קבועה מדי זמן זה עם זה כדי להציג התפתחויות.

עבודה בשיטה זו מבטיחה שאנשי הטכנולוגיה לא יידהמו לגלות ברגע האחרון שיש צורך לפתח מערכת של סקרים או שאלונים באתר, שאנשי התוכן לא יגלו אחרי שהתחילו כבר בפיתוח התוכן שאין להם דו"ח הזדמנויות להתאנדקסות, ושאנשי השיווק לא יופתעו לגלות שחסר טופס או פיקסל.