השאלה הנשאלת ביותר בארוחות ערב בסדרות אמריקניות היא: "איך היה היום שלך יקירי?". התשובה לשאלה זו נעה על קשת רחבה של תגובות, החל מרטינה עצמית וכלה בפרטי פרטיה של עוד סצנה משרדית מייגעת.

אמנות הסיפור היא ללקט מתוך מאורעותיו של עוד יום רגיל, סיפורים מעניינים ובעלי ערך. אם מתבוננים בעובדות והשתלשלויות אירועים מבעד למשקפיים הנכונים, מגלים הרבה מאוד עניין שחבוי לו מתחת לערימות של שעמומונים בחיי היום יום של כל אחד ואחת מאיתנו. כן, אפילו של רואי חשבון.

מה שנכון לגבי מאורעותיו של יום אחד, נכון גם לגבי תולדות הקמתו של כל ארגון או עסק. מה שאנו מכנים: נראטיב ארגוני. לא משנה במה אתם עוסקים ואיך התגלגלתם לכך – מדובר בסיפור. והסיפור הזה, במודע, או בתת-המודע, קיבע חלק לא מבוטל מערכי העסק שלכם.

אם, למשל, אתם יבואנים של צעצועים, יש ערך לשאלה מדוע אתם עוסקים בתחום הזה, איזה צעצועים אתם מייבאים ומדוע דווקא סוגים כאלה של צעצועים. יש הבדל גדול בין יבואן של צעצועים זולים מסין (הנגשת צעצועים לכל ילד, למשל) לבין יבואן בלעדי של משחקי חשיבה מאירופה , כאלה שאינם מיובאים על ידי הרשתות הגדולות (פיתוח שוק או ז'אנר שלא קיים בישראל, למשל). כך הם פני הדברים גם אם פתחתם מרפאה קוסמטית, משרד עורכי דין או חדר כושר. לכל ארגון ולכל בעל מקצוע יש סיפור, נראטיב, שמשפיע עליו ועל דרכי פעולתו.

אם תצליחו לגבש את הנראטיב הארגוני שלכם, הרי שבראתם לעצמכם עולם תוכן ברור ומוצק שסביבו ניתן לבנות תכנית תוכן מפורטת שתשרת את קידום הארגון שלכם בעולם הדיגיטל. איך? באמצעות התוויית תמהיל תכנים מדויק, כזה שמגיע ממקום אמיתי – ולכן יכבוש את לב וראש הקוראים של התכנים האלה. אנחנו מכנים זאת: "תכינה אורגנית".

הנראטיב הארגוני לא רק מהווה את התשתית לפעילות התוכן הדיגיטלי הנכונה שלכם, אלא גם יסייע לחידוד הייחודיות שלכם אל מול המתחרים.

ואם בייחודיות ובתכינה אורגנית עסקינן – הרי לכם דוגמא לתכינה אורגנית מקולקלת, כזו שאתם נפגשים בה על בסיס יומיומי מדי צהריים.