כמדי שנה, במתכנה מנסים לחזות את המגמה המרכזית בשנה הקרובה. אז מה צופנת שנת 2015? מעבר מ"שכירת קהל" ל"רכישת קהל", קרבות תוכן בתוכן ויחסים יציבים לטווח ארוך

2015-content

שנת 2015 היא השנה שבה ככל הנראה תגיע ההבשלה הרעיונית בקרב בעלי ומנהלי מותגים, הגורסת כי תוכן בעל ערך הוא העומד בבסיסו של כל היבט שיווקי. אבל זה דבר שכמעט כולנו יודעים כמה שנים לפחות (למעט כמה רוכשי באנרים שנרדמו אי שם בשנת 2003). אז מה חדש?

 אז ככה. בשנת 2014 יותר ויותר בעלי מותגים שאלו את עצמם, מדוע לעזאזל הם שופכים כל כך הרבה כסף על שכירת קהל ולא על רכישת קהל. ההבדל בין השניים הוא דרמטי ולא רק החלפת האותיות.

במילים אחרות, מדוע הם משקיעים בקמפיינים "חד עונתיים" המצריכים בכל פעם מחדש חדירה לתודעת קהלי היעד, במקום לבנות קהילה יציבה סביב תכני המותג, קהילה שפשוט נמצאת שם כל יום, כל היום. "האם", חושב לעצמו איציק ברנדינג מנהל מותג כל שהוא, "האם לא עדיף לי לפרוש את תקציב השיווק שלי במשך שנה ולהשקיעו בדף פייסבוק תוסס ופעיל או המונה כמה אלפי חברים, או במגזין דיגיטלי מושך קהל – זאת במקום לפוצץ אותו במשך שבוע על קמפיין "ויראלי" באינטרנט?"

 כי יש פה עוד עניין שהולך להתברר יותר ויותר בשנה הקרובה, וזה דבר שחשוב מאוד להבין. בעידן בו התוכן הופך לכלי שיווקי מרכזי כל כך, בעלי מותגים אינם מתחרים עוד זה בזה על תשומת הלב של קהלי היעד. הם מתחרים באתרי האונליין דוגמת MAKO, YNET, WALLA וכו'. קרבות של יצרן תוכן ביצרן תוכן על תשומת לבו של הקהל. ואם אתרי האונליין מתחמשים בטובי הכותבים, כדי לשרוד, חברות וארגונים יצטרכו להתחרות על אותם הכשרונות.

 שני העניינים הללו, ההבנה שיש לרכוש קהל והתחממות מירוץ החימוש על איכות התוכן, יביאו למאמצים של בעלי המותגים ליצירת יחסים ארוכי טווח עם קהליהם. לא עוד קמפיינים, גימיקים ושאר סטוצים. קשר ארוך מחייב ובעל ערך – כבר מתחיל להתפס כנותן את הערך הטוב ביותר תמורת ההשקעה. מחפשים סטוצים עם הלקוחות? דפדפו לטינדר.